Több mint két évvel a tragédiát követően álltak bíróság elé az Árpád hídon történt halálos gázolás elkövetői. Schneller Domonkos, a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke szerint már ez is önmagában értetlenkedésre ad okot, azonban a megjelent tudósítások alapján három konklúziót lát körvonalazódni, amelyeket Facebook-posztjában fel is sorolt.

Megállapítása szerint hiába van egyre több fedélzeti kamera, mégsem indulnak elegendő számban olyan eljárások, amelyeknek tényleges, látható eredménye is lesz. Ezért aztán az ön- és közveszélyes sofőrök száma sem csökken.

Ugyanakkor ha el is indulnak eljárások, azok felfoghatatlanul sokáig elhúzódnak, ahogy ebben az esetben is. Schneller szerint ugyanis az elkövetően már régen ülnie kellene.

Harmadrészről pedig meglehetősen enyhék a kiszabott büntetések: erre azzal mutatott rá, hogy az Ügyészség a Btk. 235.§ (1) bekezdés szerint minősíti a történteket, ami a gondatlanságból elkövetett, halálos kimenetelű közúti baleset okozására vonatkozik.

Az MKSZ elnöke hangsúlyozza, hogy ez a tényállás tipikusan azoknak az eseteknek a minősítésére szolgál, amikor valaki úgy okoz – akár halálos kimenetelű – bűncselekményt, hogy közben szándékosan nem szegi meg a közúti közlekedés szabályait. Csakhogy erről szó sincs, feltéve, „ha feltételezzük, hogy valaki véletlenül tuningol egy autót 700 lóerőre, a hatóság „full random”, jófejségből csakúgy odaadja neki a „RACE-001” rendszámot, véletlenül kap korábban 13 büntetőpontot, és teljesen véletlenül van a közelében 20 éves Suzuki helyett két bivalyerős hasonló sportkocsi” – írja posztjában Schneller.

Az MKSZ elnöke megjegyzi, hogy a két tényállás nem mindegy: az egyik esetben ugyanis egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés szabható ki, míg a másik eset öt és tíz év közti szabadságvesztést jelent.

Schneller Domonkos kiemelte, a szövetség nevében azt ígéri, hogy legalább a sportolói licensszel rendelkező kerékpárosokat (akiknek tehát az MKSZ- hez van közvetlen kötődésük) ért durva közúti atrocitások esetén jogsegélyt biztosítanak, és mindent elkövetnek, hogy „a mások életét és testi épségét veszélyeztető, a közúti közlekedésben való részvételre mentálisan alkalmatlan közveszélyes elmebetegek közül minél többnek vegyék el a jogosítványát".

Bejött a traffipax a rendőrségnek, megduplázzák a számukat

Fél évvel ezelőtt 26 új traffipax lépett működésbe Budapesten, amelyek 145 ezernél is több gyorshajtást rögzítettek. A rendőrség szerint érezhetően lassítják a forgalmat a fővárosban, ezért még több jön belőlük.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.