A Volvo a második negyedévében közel 11,4 milliárd svéd korona könyvelési veszteséget rögzített. A brutális veszteség mögött többek között a kínai gyártású modellekre kivetett vámok állnak, valamint több konkrét típussal kapcsolatos probléma is szerepet játszott benne.

Ugyanakkor a legnagyobb csapást az jelentette, hogy az új ES90-es modell forgalmazása lényegében ellehetetlenült az Egyesült Államokban, miután már 247,5 százalékos vámot kell a kínai elektromos autókra fizetni. Ráadásul a korszakváltó autónak szánt EX90 indulása is elég nehézkesen indult: 2023-ról 2024-re halasztották a rajtját a szoftverhibák miatt, később pedig gondok akadtak a LiDAR-szenzorral is, eladásokban ugyanakkor nem teljesített olyan rosszul – írja a Totalcar.

Fedrik Hansson, a Volvo vezérigazgatója elismerte, hogy az EX90 késése, az amerikai vámok, valamint a stratégiaváltások miatt két kulcsmodell eladási stratégiáját is újra kellett tervezniük, így pedig a teljes életciklusra számított profit is csökkent. Ennek ellenére úgy véli, hogy a jövőre nézve az EX90 technológiai alapjai kulcsfontosságúak, noha a modell bevezetése nehézkesen indult.

Leépítésekbe kezdett a Volvo

A svéd autógyártó több ezer, főleg irodai munkahelyet szüntetett meg a múlt hónapban, egy szerkezetátalakítás során.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.