Az IKEA által forgalmazott termékekhez hasonlóan az autót úgy tervezték, hogy lapos csomagolásban szállítsák a célállomásra. A 2015-ben alapított stockholmi székhelyű Luvly startup szerint a debütáló, összeszerelésre kész autó olyan kicsi és könnyű, hogy jelentősen csökkentheti a szállítással járó szén-dioxid-kibocsátást – írta a CNN

Az újszerű lapos csomagolású szállítás mellett a Luvly azt reméli, hogy az elektromos autó egyéb jellemzői – köztük a szuperkönnyű váz és a cserélhető akkumulátorok - megfizethetőbbé teszik a fenntartható közlekedést – mondta Håkan Lutz, a Luvly vezérigazgatója és társalapítója. A 450 kilogramm alatti tömegű – ami kevesebb, mint egynegyede egy átlagos modern autó súlyának – Luvly hatótávolsága 100 kilométer, a végsebessége pedig 90 kilométer óránként, ami Lutz szerint bőven elegendő a városi ingázások és a napi utazások többségéhez.

Az összerakása nem otthoni barkácsfeladat 

Ezek az autók azonban Lutz szerint nem valószínű, hogy a következő barkácsprojektek lesznek: ahhoz, hogy közúti forgalomban is használhatóak legyenek, egy engedélyezett autógyárban kell összeszerelni őket, mielőtt kiszállítják őket a vásárlóknak.

A Luvly még teszteli a Luvly O prototípusát, de reméli, hogy jövőre piacra dobhatja az autót, amelynek ára 10 000 euró körül lesz.

Bár az önszerelés nem szükséges, az IKEA nagy hatással volt az ötletre. Lutz szerint a Luvly azt próbálja elérni az autók esetében, amit az IKEA a bútorok esetében: elég jó minőséget és nagyon szép designt, olcsón és hatékonyan, mindenki számára.

A mikroautó veszélyekkel is jár

De bár a mikroautók aranyosan néznek ki, hírük van arról, hogy nem biztonságosak. Alacsony magasságuk, könnyű vázuk és korlátozott első gyűrődési zónájuk miatt a balesetekben, különösen a más autókkal való ütközésekben a sofőrök súlyosabb sérüléseket szenvedhetnek, mint a személyautókban. Ráadásul nem vonatkoznak rájuk ugyanazok a biztonsági előírások, mint a hagyományos személygépkocsikra, és nincs előírás a töréstesztekre.

Ahhoz, hogy a könnyű járművek felvegyék a versenyt a személygépkocsikkal, és remélhetőleg túlszárnyalják azokat, biztonságosnak kell lenniük. Az emberek nem fogják elfogadni, hogy egy terepjáróról átváltanak egy olyan járműre, ami lényegében egy robogó.

Ennek megoldására a Luvly a Forma-1-es autókból merített ihletet, amelyek könnyű, de erős alvázzal épülnek. A Luvly O váza „szendvicsszerkezetű”, mindkét oldalán könnyű műanyag habbal párnázott alumíniumréteggel. Lutz szerint ha az autó ütközik, az erőt a párnázat elnyeli, és megvédi a sofőrt.