Az IKEA által forgalmazott termékekhez hasonlóan az autót úgy tervezték, hogy lapos csomagolásban szállítsák a célállomásra. A 2015-ben alapított stockholmi székhelyű Luvly startup szerint a debütáló, összeszerelésre kész autó olyan kicsi és könnyű, hogy jelentősen csökkentheti a szállítással járó szén-dioxid-kibocsátást – írta a CNN.
Az újszerű lapos csomagolású szállítás mellett a Luvly azt reméli, hogy az elektromos autó egyéb jellemzői – köztük a szuperkönnyű váz és a cserélhető akkumulátorok - megfizethetőbbé teszik a fenntartható közlekedést – mondta Håkan Lutz, a Luvly vezérigazgatója és társalapítója. A 450 kilogramm alatti tömegű – ami kevesebb, mint egynegyede egy átlagos modern autó súlyának – Luvly hatótávolsága 100 kilométer, a végsebessége pedig 90 kilométer óránként, ami Lutz szerint bőven elegendő a városi ingázások és a napi utazások többségéhez.
Az összerakása nem otthoni barkácsfeladat
Ezek az autók azonban Lutz szerint nem valószínű, hogy a következő barkácsprojektek lesznek: ahhoz, hogy közúti forgalomban is használhatóak legyenek, egy engedélyezett autógyárban kell összeszerelni őket, mielőtt kiszállítják őket a vásárlóknak.
A Luvly még teszteli a Luvly O prototípusát, de reméli, hogy jövőre piacra dobhatja az autót, amelynek ára 10 000 euró körül lesz.
Bár az önszerelés nem szükséges, az IKEA nagy hatással volt az ötletre. Lutz szerint a Luvly azt próbálja elérni az autók esetében, amit az IKEA a bútorok esetében: elég jó minőséget és nagyon szép designt, olcsón és hatékonyan, mindenki számára.
A mikroautó veszélyekkel is jár
De bár a mikroautók aranyosan néznek ki, hírük van arról, hogy nem biztonságosak. Alacsony magasságuk, könnyű vázuk és korlátozott első gyűrődési zónájuk miatt a balesetekben, különösen a más autókkal való ütközésekben a sofőrök súlyosabb sérüléseket szenvedhetnek, mint a személyautókban. Ráadásul nem vonatkoznak rájuk ugyanazok a biztonsági előírások, mint a hagyományos személygépkocsikra, és nincs előírás a töréstesztekre.
Ahhoz, hogy a könnyű járművek felvegyék a versenyt a személygépkocsikkal, és remélhetőleg túlszárnyalják azokat, biztonságosnak kell lenniük. Az emberek nem fogják elfogadni, hogy egy terepjáróról átváltanak egy olyan járműre, ami lényegében egy robogó.
Ennek megoldására a Luvly a Forma-1-es autókból merített ihletet, amelyek könnyű, de erős alvázzal épülnek. A Luvly O váza „szendvicsszerkezetű”, mindkét oldalán könnyű műanyag habbal párnázott alumíniumréteggel. Lutz szerint ha az autó ütközik, az erőt a párnázat elnyeli, és megvédi a sofőrt.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Hiába a küzdelem: elúszott a pulykapénz és a nyugdíjasok juttatása is a patinás magyar vállalatnál

Szabadlábra kerülhet az óbudai polgármester

Pofára estek az unokázós csalók

Iszonyú halpusztulás: elhullott állatok tonnáit szállították el a Velencei-tóból, ez áll a háttérben

Oroszország küladóssága közel két évtizedes mélypontra zuhant

Putyin: „Idióták, ha majd szájon csókolnak, az sem lesz elég”

Csányi Péter megszólalt a hitelekről, fordulat jöhet?

Polt Péter lemondott

Itt a váratlan fordulat: Brüsszel kicsit odavert Putyinnak, de lecsapni készül Ukrajnára
