Felvásárlási ajánlatot tett a Google anyavállalata, az Alphabet a HubSpot marketingszoftver-gyártó cég tulajdonjogáért. 

A kaliforniai székhelyű vállalat 31 milliárd dollárért szeretné megvásárolni az amerikai céget. 

A HubSpot 2006 óta működik, elsősorban online marketingszoftverek fejlesztésével szerzett hírnevet magának.

A vállalat úgynevezett inbound marketingre specializálódott, vagyis a klasszikus általános hirdetések helyett az olyan személyre szabott formákat támogatják, ahol maga kezdeményezheti a kapcsolatfelvételt a potenciális ügyfél.

A tekintélyes portfóliót kiépítő cég mára már többek között az ügyfélkapcsolatkezeléshez (Customer Relationship Management – CRM) kötődő feladatokat is ellát – írja a Reuters.

A több mint 7600 munkatársat foglalkoztató HubSpot, 2024 első negyedévben 23 százalékos növekedést produkált.

Bár az elemzők szerint a Google felvásárlási szándéka nélkül visszaestek volna a vállalat részvényei.

Adatok kinyerése

A Google szabályozói nyomásra az év második felében tervezi "kipurgálni" böngészőjéből a harmadik felek által futatott sütiket, ami megnehezíti a hirdetések targetálását. A kieső információból adódó hátrányokat segíthet tompítani a a HubSpot rendszerében keletkező tetemes adatmennyiség.

Ezentúl – a felvásárolni kívánt cég szolgáltatásainak a saját rendszerükbe való integrálásával – a vállalat videós és egyéb tartalmait fogyasztó potenciális ügyfelek könnyebben kezdeményezhetik a kapcsolatfelvételt a Google munkatársaival.

Már a most bejelentett felvásárlás előtt megkezdte a különböző csatornái (YouTube, Google Ads) és az ügyfélkezelés szempontjából elengedhetetlen alkalmazásai (mint például a Gmail vagy éppen a naptár funkció) összehangolását a kaliforniai székhelyű vállalat. 

A Microsoft ellenében

A Google Workspace irodai alkalmazáscsomag már most is komoly riválisa a Microsoft által működtett Office, illetve Microsoft 365 programoknak. 

Viszont a HubSpot felvásárlásával az ügyfélkapcsolat-kezelési szektorban is megelőzhetik a  Microsoft Corporationt.

Az akvizíció nagyságrendje folytán várható időigényes versenyfelügyeleti vizsgálat miatt egyelőre csak feltételes módban beszélhetünk a vásárlásról. Microsoftnak is közel két évébe került  a hatóságokkal elfogadtatni az Activision Blizzard szűk 70 milliárd dolláros felvásárlását.