Az már eddig is ismert volt, hogy az Instagram a Meta-birodalom egyik ékköve, egy új bírósági beadványból azonban már a konkrét piaci számokat is tudni lehet: 2021-ben a fotó- és videóközpontú közösségi platform 32,4 milliárd dollár reklámbevételt termelt, ami a Meta teljes bevételének 27 százaléka.

Ugyanebben az évben a Google ennél kevesebb, 28,8 milliárd dollár hirdetési bevételt termelt a YouTube-on keresztül.

Mindez azért érdekes, mert amíg a YouTube-on a generált reklámdollár 55 százaléka a videóért felelős tartalomgyártó kasszájában landol, addig az Instagram ennél sokkal, de sokkal kevesebbet költ, a legtöbb felhasználótól továbbra is azt várja, hogy ingyen készítsen videókat és fotókat a felületre – jegyzi meg a Business Insider.

A bevételi számok a Meta e héten benyújtott indítványából származnak, amellyel egy szövetségi trösztellenes per elutasítását kívánják elérni.

Bár kérdéses a jogi manőver sikeressége, a dokumentumok ettől függetlenül jól rámutatnak arra, milyen tempóban nőtt a platform Mark Zuckerberg égisze alatt, akinek a vállalata 2012-ben egy millió dollárt fizetett érte.

Az Instagram 2018-ban 11,3 milliárd, 2019-ben 17,9 milliárd, 2020-ban 22 milliárd, 2021-ben 32,4 milliárd, 2022 első felében pedig 16,5 milliárd dollár reklámbevételt generált – írja a lap a beadványra hivatkozva.

Néhány hete az elemezők úgy számolták, hogy a YouTube értéke már a 400 milliárd dollárt is elérheti. Ám a dokumentumban szereplő reklámbevételi számok alapján az Instagram is hasonlóan értékes lehet.

A Meta újabb lépése miatt akadtak ki a médiumok

A Meta szerint több napba telik, mire a híreket tartalmazó lapot teljesen eltávolítják Ausztráliában és az Egyesült Államokban.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->