A Netflix, Inc új keresési technológiát tesztel az előfizetők számára, amely mesterséges intelligenciát alkalmaz a tévéműsorok és filmek megtalálásában – írja a Bloomberg.
Az új funkció lehetővé teszi, hogy egy néző akár a hangulatát jellemző kifejezések alapján keressen műsorokat. A rendszer pedig az OpenAI által működtetett keresőmotorral dobja fel neki a legjobb ajánlatokat.
Kapcsolódó
A Netflix azt közölte, hogy jelenleg Ausztráliában és Új-Zélandon érhető el a tesztverzió, de a hamarosan több országban is piacra kerül.
A cég már régóta használja a mesterséges intelligenciát: ezzel működik a jól ismert ajánló algoritmusa is, amivel az ügyfél számára a „megtekintett” műsorok és filmek alapján dob fel új címeket.
Ted Sarandos, a vállalat társ-vezérigazgatója elmondta, hogy az AI segíteni fog a filmkészítés javításában, de nem fogja helyettesíteni a kreatív személyzetet, például a forgatókönyvírókat és a színészeket. Hollywoodban mégis sokan aggódnak amiatt, hogy a Netflixhez hasonló vállalatok a mesterséges intelligenciát munkahelyek leépítésére és költségcsökkentésre fogják használni.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Kiskapu a szankciókban: Washington kivételt tett Japánnal
Üres padsorok a parlamentben: az ellenzék szerint elsunnyogták a gyermekvédelem ügyét
Csúcson a karácsonyi ajándékroham: ezek a termékek fogynak most a leggyorsabban
A világhírű grófi család tőzsdére vitte a kastélyait és a szigeteit is
Medián: A fiatalokat a Tisza, az idősebbeket a Fidesz viszi