A vállalat elektromos vasút megvalósíthatóságát vizsgáló projektje már harmadik éve tart. Ennek egyik célkitűzése, hogy 2050-re, az ágazathoz hasonlóan, az 1833-ban alapított vasúttársaság is elérje a nettó zéró kibocsátást.

A Zöld Pálya cikke szerint ennek érdekében a GWR  a Vivarail-lel kötött megállapodást, hogy kipróbálják az úgynevezett FastCharge technológiát, melynek célja, hogy az egész hálózaton lehetővé tegye az akkumulátoros elektromos vonatok közlekedését.

Ezen innováció áttöréseként a GWR szerelvénye az egyik tesztút során rekordot döntött: akkumulátor-töltés nélkül 138 kilométert tett meg február elején a társaság első elektromos vonata.

A korábbi rekordot 2022-ben egy Stadler Class 777-es osztályú vonat tartotta, 135 kilométerrel.

 

A következő időszakban a vonatot kompatibilitási teszteknek vetik alá, tavasszal pedig élesben fogják kipróbálni az akkumulátoros elektromos vonatot. A társaság által megvásárolt FastCharge technológiával ráadásul mindössze 3 és fél perc alatt képes feltöltődni a vonat akkumulátora.

A társaság számításai szerint az új infrastruktúrával akár 1700 tonnával tudják csökkenteni a szén-dioxid kibocsátást az ágazatban.

Sokkal erősebb a vártnál a világ első akkumulátoros tehervonata

A Wabtec, a pittsburghi székhelyű vasúti áruszállító vállalat pénteken mutatta be a világ első akkumulátoros-elektromos hibrid tehervonatát. A járműre nagy érdeklődés lehet, miután az amerikai törvényhozók újabb kísérletet tettek a vasúti közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére a klímaharc miatt.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->