Washington állam, illetve annak székhelye, Seattle kampányfinanszírozási törvényei kikötik, hogy a politikai hirdetések vásárlóiról nyilvántartást kell vezetni, és személyüket fel kell fedni. Ezek a törvények a hetvenes évekig nyúlnak vissza, és kötelezik a reklámfelületet áruló cégeket, például a rádiókat, hogy nyilvánosságra hozzák, ki vásárol politikai célú hirdetéseket - írja a hvg.hu az MTI-re hivatkozva.
Bob Ferguson szerint a Facebook és a Google 2013 óta nem hoztak nyilvánosságra választási hirdetésekkel kapcsolatos információkat Washington államban.
A Facebook reményének adott hangot, hogy gyorsan megoldást találnak a keresetre, mivel nemrég vezetett be olyan alkalmazásokat, melyekkel nyomon lehet követni a közösségi hálón megjelentetett politikai hirdetéseket vásárlóit.
A Google egyelőre nem kommentálta a pert, mindazonáltal a Facebookhoz hasonlóan ígéretet tett arra, hogy online archívumot hoz létre a szolgáltatásain futó hirdetésekről.
A két technológiai óriásvállalatot számos bírálat érte azután, hogy Oroszország állítólag hamis felhasználónevekkel politikai reklámokat jelentett meg a cégek felületein, ezzel pedig befolyásolták a 2016-os amerikai elnökválasztási folyamatot.
Képünk forrása: Pixabay
Legolvasottabb
Magyarországra jöhet Vlagyimir Putyin, már az időpont is megvan
Csőbe húzták az olimpiai bajnokot, mintegy 100 millió forintra vethet keresztet
Nem áll le a kormány a pénzosztogatással, újabb milliárdokról döntöttek
Figyelmeztet a nyugdíjszakértő: 280 ezer forint állami támogatást is be lehet gyűjteni még idén
Nagy bejelentést tett az államtitkár: így változnak jövőre a családtámogatások
Bosszankodhatnak az ügyfelek: totális hálózati káosz a One-nál
Tovább dagad a botrány: több városban is eljutott a gyerekekhez a lárvákban úszó csokimikulás
40 millió forintot kap, aki nyomra vezeti a rendőrséget
Donald Trump: Nem ígértem pénzügyi segítséget Orbán Viktornak