A Volkswagen 2026-ban végleg leállítja a Touareg gyártását, ezzel búcsút intve az egyik legnívósabb modellnevének. Helyét az új Tayron tölti be az európai kínálatban, míg az Egyesült Államokban már jó pár éve az Atlas váltotta a Touareget.

A döntés mögött elvileg az áll, hogy a Tayron egy olcsóbban előállítható, szélesebb körnek szóló alternatíva, két- és háromüléssoros változatban. Ezzel 23 év után lezárul a márka prémiumra törekvő korszaka – írja a Totalcar. 

A Touareg mellett az ID.5 is távozik a gyártósorról.

A 2021-ben bemutatott, sportosabb, kupésabb ID.4-variáns főként Kínának készült, de sem ott, sem Európában nem lett népszerű, az Egyesült Államokban pedig nem is forgalmazták. Ennek gyártása 2027-ben állhat le, ez is része a modellkínálat egyszerűsítésének, amivel a VW a nagyobb darabszámban eladható típusokra koncentrálna.

Sajtóinformációk szerint az elektromos kis egyterűvel kapcsolatos tervét is feladja a Volkswagen és inkább a crossoverekre, SUV-kra fókuszálnak.

Több mint 20 éve, 2002-ben indult a Touareg története, a Porsche Cayenne testvérmodelljeként, közös padlólemezen. A német gyártó kettős céllal kezdett bele a projektbe: egyrészt a Porsche első SUV-jának megalkotásának ambíciójával, másrészt Ferdinand Piëch ( a Volkswagen AG felügyelő bizottságának elnöke, Ferdinand Porsche unokája) nagy álmának – hogy a Volkswagent a prémium szegmensbe emelje – a megvalósításával, a Touareg mellett a Phaeton-mot is ez utóbbi véget dobták a piacra. 

Úgy rúg ki embereket a Volkswagen, hogy nem rúg ki senkit

Még karácsony előtt kötött megállapodást a Volkswagen a szakszervezetekkel a költségcsökkentéseiről. A gyáraknak teljesíteniük kell az éves célokat, mert a szakaszos mérföldkövek elérésétől függenek az új beruházások. Az továbbra is kérdéses, hogy hogyan csökkentik a kapacitást és a munkaerőt egyszerre, úgy, hogy nem akarnak felülről jövő leépítést kezdeményezni. Bővebben >>>