A Zwack Unicum Nyrt. 2023-2024-es üzleti évének első három negyedévében 31,58 milliárd forint bruttó árbevételt ért el, 3,4 százalékkal többet az előző év azonos időszakához képest; adózott eredménye 3,2 milliárd forint volt, ami 16,4 százalékos csökkenés – közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden.

A jelentés szerint a nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 19,09 milliárd forint, 5,4 százalékkal magasabb a bázis időszakinál. A belföldi értékesítés nettó árbevétele 940 millió forinttal lett magasabb, mint az előző üzleti év első három negyedévében.

A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 8 százalékkal nőtt 12,1 milliárd forintra. Ezen belül a prémium termékek árbevétele 7,6 százalékkal, míg a minőségi termékeké 9,3 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakát.

A szerint a belföldi forgalom hanyatlása a cég eredményességét is érzékelhetően befolyásolja. Az elmúlt három negyedévben bár az árbevétel emelkedett, a volumen 2,5 százalékkal esett vissza.

Az exportra értékesített termékek árbevétele 1,747 milliárd forint, ez 8,7 százalékos csökkenést jelent a bázis időszakhoz képest. A nagyobb export piacok közül Olaszországban bázis szinten értékesítettek, ugyanakkor Németországban (24 százalékkal) és Romániában (3 százalékkal) csökkent a forgalom. Az üzleti év meghatározó negyedéve kicsivel a tervezett felett teljesült, így a jelenlegi várakozásaik szerint az évet bár lényegesen bázis alatt, ugyanakkor az előre jelzettnél érzékelhetően jobb eredménnyel fogják zárni.