Novemberben leállítja a IS, az RC (ezek már amúgy sem kaphatók nálunk) és a tisztán elektromos UX 300e gyártását Toyota luxusjárműveket gyártó leányvállalata, a Lexus.

Az IS modelleknél az 500, a 350, a 300h (AWD) és az IS 300 érintett. Az RC-k esetében a 350, 300h és 300 rendeléseit a gyártási kvóta elérése után már nem fogadják. A V8-as RC F búcsúmodellje, vagyis a beszédes nevű Final Edition már el is fogyott – a 200 darabos széria pillanatok alatt gazdára talált Japánban. Ezzel gyakorlatilag csak a hátsókerék-hajtású IS 300h marad majd gyártásban, legalábbis ideiglenesen.

A háttérben közben folyamatosan zajlik a modellfrissítés.

2026-ban jön az új generáció 

A Lexus IS és az RC már több mint egy évtizede piacon van: az IS jelenlegi generációja 2013 óta kapható, amely 2017-ben, 2020-ban és 2023-ban is kapott kisebb-nagyobb frissítést, míg a 2014 óta gyártott RC-t 2018-ban frissítették. Az IS következő generációja várhatóan 2026-ban érkezik, villanyos és hibrid hajtással egyaránt, követve a nagyobb ES példáját.

Az RC jövője kérdéses, nem biztos, hogy lesz közvetlen utódmodellje.

A pletykák szerint egy új, sportos kupén dolgozik a Lexus, amely egyszerre váltaná az RC-t és az öregedő LC-t. Az LC gyártása 2026 körül érhet véget, ezt jelzi az idén bemutatott LC 500 Pinnacle Edition is – írja a Totalcar.

Az UX szériából pedig még idén búcsúznunk kell az elektromos 300e-től, azonban elvileg 2026-ban a benzines és hibrid modellek is távoznak a palettáról. Utódról hivatalosan nincs szó, de mivel Toyota C-HR-ből van új, ezért valószínű, hogy dolgoznak már a következő generáción.

Botrányok után visszatért a trónra: a Toyota elnöke elsöprő támogatást nyert

Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke a botrányokkal terhelt évek után ismét magabiztos többséggel, a szavazatok csaknem 97 százalékával nyerte el a részvényesek támogatását az autógyártó éves közgyűlésén. Bővebben  >>>