Előbb-utóbb minden régi újra új lesz – mondják mostanában az amerikaiak. Az új dolgok ugyanis egy idő után elkezdenek olyanná válni, mint azok, amiket le kellett volna váltaniuk.

Vegyük például a videó-streaminget. A jobb jövedelmezőség érdekében a Netflix, a Disney+ és más szolgáltatók emelték az árakat. A különböző csomagok ma már ugyanolyan bosszantóan zavarosak, mint a kábeltévé, és alapvetően ugyanannyiba is kerülnek. Eljutottunk oda, hogy azért is fizetünk, hogy reklámokat nézzünk. Hogy történhetett ez? – teszik fel egyre többen a kérdést.

Az Amazon Prime Video jelenleg havi 9 dollárba kerül, és nincsenek reklámok, kivéve, amikor a „Thursday Night Football” megy (amerikai foci – a szerk.). Ráadásul az Amazon már tárgyal a Prime Video szolgáltatás reklámokkal támogatott változatáról is, az pedig nem lesz ingyenes.

A Paramount+ a Showtime-mal havi 12 dollárba kerül, de az élő tévéadás része reklámokkal teletűzdelt, néhány más műsor pedig a cég szerint „rövid promóciós megszakításokat” tartalmaz – magyarul: reklámokat.

A streamingnek jobbnak és olcsóbbnak kellett volna lennie, mára azonban senki sem biztos benne, hogy ez így van – foglalja össze az amerikai társadalom véleményét a Business Insider.

Még mindig lehet ugyan reklámok nélkül streamelni, de ennek a költségei egyre magasabbak, és a csomagok olyan bonyolultak, hogy az egész ügy kezd olyan rossz lenni, mint a kábel – a technológia, amit a streamingnek radikálisan javítania kellett volna.

A Financial Times nemrégiben arról számolt be, hogy a legjobb amerikai streamingszolgáltatások kosara idén ősszel 87 dollárba kerül majd, szemben az egy évvel ezelőtti 73 dollárral. Az átlagos kábeltévés csomag ezzel szembe 83 dollár volt havonta.

Az Ubernél sincs ez másképp

Egy 3 mérföldes Uber-fuvar 51,69 dollárba került nemrég – írja a Business Insider. Tehát hasonló jelenség zajlik a fuvarmegosztásban is. Az Uber arra törekedett, hogy nyereségessé váljon, és ezt a mérőszámok alapján a legutóbbi negyedévben sikerült is elérnie, a Lyft pedig kétségbeesetten próbál lépést tartani velük. S hogyan sikerül ez nekik? Az árak emelésével.

A Wired főszerkesztője, Steven Levy nemrég egy 2,95 mérföldes Uber-utat tett meg New York belvárosából a West Side-ra, hogy találkozzon az Uber vezérigazgatójával, Dara Khosrowshahival.

Amikor megkérték, hogy becsülje meg a fuvar költségét, Khosrowshahi 20 dollárra becsülte azt. Kiderült, hogy ez kevesebb mint fele a tényleges árnak, az 51,69 dollárnak, beleértve a sofőrnek adott borravalót is.

Nemrégiben pedig Lyfttel tette meg a Seattle-Tacoma utat a nemzetközi repülőtérről városi otthonába. A sofőr – borravalóval együtt –  66,69 dollárt kért. Próbaképpen taxit rendelt a visszaútra: pontosan ugyanaz a távolságot tették meg úgy, hogy a taxi sokkal többet áll a dugóban. A költség 70 dollár volt borravalóval együtt, tehát alapvetően ugyanaz.

A taxit pedig már az Uberhez és a Lyfthez hasonlóan egy olyan alkalmazással lehet megrendelni, amely megmutatja a jármű valós helyét. Mi tehát a forradalmi előnye ennek? Az amerikaiak pedig egyre több digitális és közösségi szolgáltatással kapcsolatban teszik fel ezt a kérdést.