A Stellantis autóipari konszern a második fél évben is jelentős terhekkel számol az amerikai vámpolitika miatt. Miután az első hat hónapban már 0,3 milliárd eurós költsége keletkezett, a második fél évben további 1,2 milliárd euró merülhet fel - közölte a vállalat Amszterdamban kedden.
A többek között a Peugeot, Fiat, Chrysler és Opel márkák anyavállalata már az első hat hónapban több milliárd eurós veszteségről számolt be.
A veszteséget elsősorban a modellprogramok leállítása, valamint a gyártási platformokra és a vállalat átszervezésére elszámolt leírások okozták – írja az MTI.
Az új vállalatvezető, Antonio Filosa az Egyesült Államok és az EU között létrejött vámmegállapodás után a napi üzletmenet javulását várja az év hátralévő részében. Így a forgalom az első fél évhez képest növekedni fog.
Óriási veszteségek
A különleges hatásokkal kiigazított működési nyereségarány az alacsony egy számjegyű százalékos tartományban lesz. Az első félévben ez csak 0,7 százalék volt. A szabad pénzeszközök alakulása is javulni fog: hat hónap alatt a Stellantis ipari üzletágában – a pénzügyi szolgáltatások nélkül számolva – körülbelül 3 milliárd euró készpénzt emésztett fel.
A Stellantis jelentésében megerősítette a napi üzletmenetből már ismert kulcsadatokat: a forgalom 13 százalékkal 74,3 milliárd euróra esett vissza. A második negyedévben az eladások 6 százalékkal 1,4 millió járműre csökkentek. Az első fél évben ez 7 százalékos csökkenést jelentett, alig 2,7 millió járműre. A vállalat elsősorban az korábban a Stellantis számára rendkívül jövedelmező észak-amerikai piacon szenvedett további veszteségeket.
Sokáig az USA-ből jött a pénz
A Stellantis a francia PSA-csoport és az olasz-amerikai Fiat-Chrysler-konszern fúziójából jött létre. Az Egyesült Államok piacán a konszern 14 járműmárkájából négy van jelen, a Chrysler, a Dodge, a Jeep és a Ram. Az értékes SUV-k és pickupok üzletága hosszú ideig biztosította, hogy a Stellantis nyereségének oroszlánrészét az Egyesült Államokban termelje ki.A több márkát magában foglaló konszern már régóta válságban van, mert az észak-amerikai kontinensen már nem tudják a szokásos módon értékesíteni nagy SUV-jaikat és pickupjaikat. Ez az egykor nagy befolyással rendelkező vezér, Carlos Tavaresnek is az állásába került.A rendkívüli tételek nélkül számított üzleti eredmény egy év alatt 8,5 milliárd euróról mindössze 540 millió euróra olvadt, ami 94 százalékos csökkenést jelent. Az egy évvel korábbi, 5,6 milliárd eurós nyereség után az első hat hónapban 2,3 milliárd eurós veszteséget könyvelhetett el a vállalat.
Hatalmas zuhanásban a Mercedes-Benz
Már tavaly sem könyvelt el jó évet a Mercedes, az idei első fél év pedig még annál is rosszabbul sikerült. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Betelt a pohár: a DK szerint most kell lecserélni a forintot
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Brutális támadás a vonaton: külföldi fiatal ütötte meg a magyar kalauznőt
Ennyit Putyin „békevágyáról”: orosz rakéták csapódtak be mindössze 250 kilométerre Magyarországtól
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére