A Mercedes-Benz autógyártó vállalat nyeresége az első félévben az egy évvel korábbinak kevesebb mint a felére esett vissza az alacsonyabb értékesítési volumen, a hatékonyságnövelő intézkedések költségei, valamint a megemelt vámok miatt – derül ki a cég honlapján szerdán publikált jelentésből.
Az év első felében a Mercedes-Benz
- 66,377 milliárd euró, az egy évvel korábbinál 8,6 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett 2,688 milliárd euró nettó nyereséget könyvelt el, 55,8 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbi 6,087 milliárd eurónál.
- Az üzemi eredmény (EBIT) 54,9 százalékkal, 7,900 milliárd euróról körülbelül 3,562 milliárd euróra csökkent.
A stuttgarti vállalat az eredmény romlásának okaként többek között a vámokat, az alacsonyabb eladási számokat és a hatékonysági intézkedésekkel kapcsolatos kiadásokat nevezte meg.
A folyó üzleti évre vonatkozóan a Mercedes a konszern árbevételének az előző évi szint alá csökkenésével számol.
A személygépkocsi-divízió korrigált árbevétel-aránya 2025-ben csak 4 és 6 százalék között lesz. Az amúgy is gyenge előző évben ez 8,1 százalék volt. Az eladások is várhatóan jelentősen alacsonyabbak lesznek.
A Mercedes-Benz már a tavalyi üzleti évben is jelentős nyereségcsökkenést szenvedett el. Ez elsősorban a gyenge kínai üzleti eredményeknek volt köszönhető. A konszern eredménye 2024-ben már több mint 28 százalékkal, 10,4 milliárd euróra esett vissza az előző évhez képest. Az egész év forgalma 4,5 százalékkal, 145,6 milliárd euróra csökkent. Az adózás és kamatfizetés előtti eredmény közel harmadával, 13,6 milliárd euróra csúszott vissza.
A jövedelmezőség és az eladások újbóli növelése érdekében a vezetőség februárban takarékossági programot hirdetett.
Ennek értelmében 2027-ig a gyártási költségeket 10 százalékkal kell csökkenteni a mai szinthez képest. Emellett optimalizálják az anyagköltségeket, és a fix költségeket is további 10 százalékkal csökkentik 2027-ig.
A vállalat az összes üzemi tanáccsal egy átfogó intézkedéscsomagban állapodott meg, amely magában foglalja a közvetett területeken, azaz a termelésen kívül dolgozók számára kidolgozott végkielégítési programot is.
Óriási bajba került a patinás autógyártó, belefulladtak az elektromos forradalomba
Hiába vár egy elektromos Porsche Cayenne bemutatásra, illetve hiába fogy jól az elektromos Macan, vissza kellene hozniuk a kivezetésre kerülő belső égésű motoros változatot, ha fenn akarják tartani vagy növelni az eddigi volument. Erről itt írtunk többet >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Sorsdöntő európai csúcstalálkozó jön: Macron, Zelenszkij, Starmer és Merz Londonba siet
„Ha most engedünk Putyinnak, holnap máshol tör ki a háború” – kemény üzenetet küldött az EU főképviselője
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban