A fogyasztóvédelmi bírságot jogsértés miatt kell befizetnie a dublini székhelyű légitársaságnak. Ezt már a Kúria is jóváhagyta, az ítélet jogerős a Ryanair-rel szemben.

Az eljárás során a kormányhivatal azt állapította meg, hogy a Ryanair a 2020. február 18-i Budapest-Gran Canaria járat késése után elmulasztotta tájékoztatni az utasokat, és az ellátási kötelezettségét sem teljesítette, valamint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott – írja a HVG.

Tavaly is súlyos, 300 millió forintos bírságot kapott a légitársaság, miután a kivetett extraprofitadóra úgy reagáltak, hogy azt az utasokra hárítják. A hivatalos indoklás szerint ezzel jogsértést követett el, mivel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával a fogyasztókat megtévesztette.

A társaság az Alkotmánybírósághoz fordult, mivel szerintük az extraprofitadó sérti az arányos közteherviseléshez való jogot. Az AB azonban visszautasította a panaszt.

 

Fellegekben jár a Ryanair: 18,9 millió utas augusztusban

Európa legnagyobb utasforgalmú légitársasága újabb rekordot döntött: augusztusban 18,9 millióan választották őket, ami 12 százalékkal több az előző évhez képest. A korábbi havi rekordot, 18,7 millió utast júliusban érték el.
Bővebben--->