Dave Calhoun vezérigazgató az elmúlt időkben napvilágot látott biztonsági botrányok sodorták el – írja a Reuters.

A repülőgépgyártó azt is közölte, hogy nyugdíjazzák Stan Deal-t, a Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatóját, utódja Stephanie Pope lesz. Az igazgatótanács új elnökévé Steve Mollenkopfot választották. 

Calhoun és a cég vezetése akkor került igazán nyomás alá, amikor az év elején az Alaska Airlines egyik Boeing 737 Max 9-es repülőgépének menet közben kiszakadt egy vészkijárata. A januári eset után sorra érkeztek a hírek műszaki hibás, menet közben széteső Boeing repülőkről.

Ezek az esetek igencsak megtépázták a Boeing hírnevét.  

Emellett a légitársaságokat is alaposan elbizonytalanították, amelyek már amúgy is a Boeing és rivális Airbus szállítási késedelmeivel küzdenek.

Véletlenül megnyomott gomb miatt sérülhetett meg ötven ember a Sydneyből Aucklandbe tartó Boeing-gépen
Véletlenül megnyomott gomb miatt sérülhetett meg ötven ember a Sydneyből Aucklandbe tartó Boeing-gépen
Kép: AFP

Ráadásul amióta Calhoun átvette a gyeplőt, a vállalat folyamatos késéseket szenvedett el a gyártásban. Ennek ellenére, októberben a vezér még bizakodó volt, hogy a Boeing milyen gyorsan tudja növelni a MAX sugárhajtású repülőgépeinek gyártási volumenét és azt mondta, hogy a Boeing képes visszatérni a havi 38 gép előállítására. 

Az pedig különösen kellemetlenül érintette a céget, hogy március közepén holtan találták a társaság mérnökét, aki arról lett ismert, hogy nyilvánosságra hozott egy sor gyártási problémát, és halála előtt néhány nappal még vallomást tett a repülőgépgyártó ellen folyó perben. A vállalat mindezt úgy kommunikálta, hogy a férfi öngyilkos lett.

Több tucatnyi probléma lehet a Boeing gépek gyártása körül

Az amerikai repülésbiztonsági felügyelők 89 termékellenőrzést végeztek, ebből a Boeing 33 esetben bukott meg. >>>