A Porsche 212 509 járművet értékesített az idei első kilenc hónapban, 6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál – derült ki a vállalat héten közzétett jelentéséből.

Az eladott járművek 35,2 százalékában szerepelt elektromos rásegítés, 12,8 százalékponttal felülmúlva a tavalyi év azonos időszakában elért arányt. A teljesen elektromos autók (BEV) aránya 23,1 százalék, a hálózatról is tölthető hibrideké (PHEV) 12,1 százalék volt a január-szeptemberi időszakban – írja a vezess.hu.

Az idei első  kilenc hónap  legkelendőbb modelljének a Macan bizonyult: 64 783-at adtak el belőle, több mint 55 százalékuk (36 250) tisztán elektromos volt, ami nem meglepő, hiszen az új generációból már csak ilyen készült, a belsőégésűek korábbi gyártásból származnak.

  • Európában (Németország nélkül)  50 286 járművet szállított ki a Porsche a vizsgált időszakban, 4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
  • A Németországban eladott járművek száma 16 százalékkal, 22 492-re esett.
  • Kínába 32 195 járművet szállított ki a Porsche szeptemberig, 26 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. 
  • A „tengerentúli és feltörekvő piacokon” viszont 3 százalékos volt az éves bázison mért növekedés, ami 43 090 értékesített járművet jelent.
  • Észak-Amerikában, az autógyártó legnagyobb értékesítési piacán, 5 százalékkal, 64 446-ra nőttek az eladások.

„A Porsche idén továbbra is erős szállítási adatokat produkál, ami megfelel a várakozásainknak, különösen a jelenlegi geopolitikai és gazdasági körülményeket figyelembe véve" – összegezte az eredményeket Matthias Becker, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős igazgatótanácsának tagja.

Komoly gyomrost kapott a patinás német gyártó: ismét az elektromos autók a ludasok

Miután múlt pénteken a Porsche visszalépett az elektromos járműveinek bevezetésére vonatkozó terveitől, az anyavállalat Volkswagen brutálisan csökkentette az idei évre vonatkozó profit-előrejelzését. Bővebben >>>