A Porsche 212 509 járművet értékesített az idei első kilenc hónapban, 6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál – derült ki a vállalat héten közzétett jelentéséből.
Az eladott járművek 35,2 százalékában szerepelt elektromos rásegítés, 12,8 százalékponttal felülmúlva a tavalyi év azonos időszakában elért arányt. A teljesen elektromos autók (BEV) aránya 23,1 százalék, a hálózatról is tölthető hibrideké (PHEV) 12,1 százalék volt a január-szeptemberi időszakban – írja a vezess.hu.
Az idei első kilenc hónap legkelendőbb modelljének a Macan bizonyult: 64 783-at adtak el belőle, több mint 55 százalékuk (36 250) tisztán elektromos volt, ami nem meglepő, hiszen az új generációból már csak ilyen készült, a belsőégésűek korábbi gyártásból származnak.
- Európában (Németország nélkül) 50 286 járművet szállított ki a Porsche a vizsgált időszakban, 4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
- A Németországban eladott járművek száma 16 százalékkal, 22 492-re esett.
- Kínába 32 195 járművet szállított ki a Porsche szeptemberig, 26 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
- A „tengerentúli és feltörekvő piacokon” viszont 3 százalékos volt az éves bázison mért növekedés, ami 43 090 értékesített járművet jelent.
- Észak-Amerikában, az autógyártó legnagyobb értékesítési piacán, 5 százalékkal, 64 446-ra nőttek az eladások.
„A Porsche idén továbbra is erős szállítási adatokat produkál, ami megfelel a várakozásainknak, különösen a jelenlegi geopolitikai és gazdasági körülményeket figyelembe véve" – összegezte az eredményeket Matthias Becker, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős igazgatótanácsának tagja.