Több mint 10 millióan regisztráltak az X-re decemberben – közölte Linda Yaccarino, az X vezérigazgatója csütörtökön a közösségi médiaplatformon közzétett bejegyzésében.

A korábban Twitter néven ismert vállalatot az év végéig akár 75 millió dollárnyi reklámbevétel elvesztése fenyegeti, mivel a nagy márkák szüneteltetik a platformon folytatott marketingkampányaikat – írja a New York Times.

Az X-et, amely nem közöl rendszeresen felhasználói adatokat, nem lehetett azonnal elérni, hogy nyilatkozzon arról, hogy a decemberi regisztrációk hogyan viszonyulnak az átlaghoz, vagy hogy Yaccarino miért hozta nyilvánosságra az adatot – írja a Reuters

A milliárdos tulajdonos, Elon Musk júliusban azt mondta, hogy az oldalnak havi 540 millió felhasználója van.

Több vállalat nem hirdet már az X-en

Többek között az Apple, a Disney, a Warner Bros Discovery, a Comcast, a Lions Gate Entertainment, a Paramount Global és az IBM novemberben közölte, hogy szünetelteti az X-en történő hirdetéseket.

A Media Matters nevű megfigyelőcsoport jelentése szerint antiszemitizmust támogató X posztok jelentek meg, amelyek mellett nagyvállalatok hirdetései voltak láthatók. A platform november végén pert indított a Media Matters ellen, rágalmazással vádolva azt.

Elon Musk szerint a Disney-főnököt, Bob Iger-t azonnal ki kellene rúgni, miután a vállalat leállította az X-en való reklámozást.

Walt Disney forog a sírjában amiatt, amit Bob tett a cégével

– írta Musk egyik posztjában. 

Mindez alig egy héttel azután történt, hogy nem túl kifinomult jelzőkkel illette a korábban Twitter néven ismert platformjának reklámbojkottjához csatlakozó vállalatokat.

Elon Musk ordenáré módon akadt ki a hirdetőkre

A milliárdos a New York-i DealBook Summit pódiumbeszélgetésén bocsánatot kért a botrányt kavart megjegyzései miatt, végül mégis kikelt magából. Bővebben --->