A Harley-Davidson a negyedik negyedévben a becsléseket meghaladó nyereséget ért el, miközben az eladások csökkentek, mivel a robusztus amerikai márka sokat tett azért, hogy valahogyan ellensúlyozza a lassabban fogyó motorkerékpárok magas hitelköltségeit.

A milwaukee-i székhelyű motorkerékpár-gyártó 18 centes részvényenkénti nyereséget ért el ebben az időszakban, ami meghaladta a Bloomberg által összeállított elemzői becslések 2 centes átlagát. Az eladások 792 millió dollárra csökkentek – jelentette a vállalat csütörtökön. Az elemzők 879 millió dolláros bevételt prognosztizáltak.

A Harley folytatta a stratégiai tervének megvalósítását az iparág jelenlegi, kihívásokkal teli környezete ellenére

– mondta Jochen Zeitz vezérigazgató közleményében.

Jochen Zeitz, aki a Puma korábbi vezetője volt, 2020-ban vette át a vállalat irányítását, a Harley-t a szűkebb készleten végbemenő áremeléssel és a nagyobb, jövedelmezőbb modellekbe való invesztícióval igyekezett felfrissíteni. 

Ez a stratégia azonban nem igazán vált be, mivel a magasabb hitelköltségek elvették a fogyasztók kedvét a nagyobb vásárlásoktól. Robin Farley, a UBS AG elemzője szerint a Harley decemberben nagyvonalú akciókat indított el. „Az ezt követő eladások növekedése az árcsökkentés és nem a kereslet fellendülésének eredménye volt” – írta Farley.