Német szakértők és a lengyel legfelső ellenőrző kamara (NIK) állítása szerint a viaToll sztrádadíj rendszer több mint 170 kapuját csempészett alapanyagból építették. Az acél elemeket valószínűleg Kínából csempészték be Lengyelországba. Ezeket hamisított dokumentációval egy olasz cég importálta - amely már nem létezik.
A központi korrupcióellenes hivatal is nyomoz az ügyben, hogy nem játszott-e benne szerepet az infrastruktúra-minisztérium tisztségviselőinek megvesztegetése. Ugyanis ezek döntöttek úgy, hogy ezekre az elemekre nem vonatkoznak az építési törvény szigorú szabályai, mert közlekedésbiztonsági berendezések, s ezt tette lehetővé a kínai acél felhasználását.
Rögtön a minisztériumi határozat után, 2011-ben egy pármai olasz cégtől két német közvetítő vett meg 133 tonna kínai acélt, amiből Lengyelországban készítették el a kapukat. A német építési felügyelet egy évvel később rájött, hogy az olaszok hamisították a minőségtanúsítványt, amely szerint az acél megfelel az uniós minőségi és biztonsági feltételeknek, s azonnal tájékoztatták erről Varsót.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Hadrendbe álltak Orbán békeharcosai, totális blokád jöhet a csütörtöki EU-csúcson

Putyinéknak semmi se szent? – megtámadták a baltiak energiaellátását

Közeleg a béke: halál fia, aki visszatér a szülőföldjére
Továbbra sem világos a szerbiai hangágyú körül kialakult helyzet, de az ellenzék már gyanakszik

Emelkedett a kincstárjegyek átlaghozama

Varga Mihályék lengyel kollégái sem izgulnak az euró miatt – mondjuk ők jobban is állnak
Alattomos módszert használtak a szombati tüntetésen, petíció is indult ellene

A kínaiak lepipálták a Teslát, világra szóló fejlesztést jelentett a BYD

Az orosz katonai hírszerzést sejtik az IKEA felgyújtása mögött
