A kínai CATL, teljes nevén Contemporary Amperex Technology Ltd., már most is szállít a Teslának, de nem csak neki, hanem más nagy gyártóknak is, mint a BMW vagy a Mercedes-Benz. Az elektromos autó legkényesebb pontja az akkumulátor: minden más roppant egyszerű benne: a forgómozgást generáló elektromos motor, ami a háztartási gépek többségében is benne van, össze sem hasonlítható a bonyolult és sok alkatrészt igénylő belsőégésűvel.
Megkerülni az akadályokat
A kínaiak az ár és a környezeti ártalmak miatt, melyből kevésbé csináltak eddig ügyet, messzebb jutottak az akkumulátortechnológiában, mint a gyártók többsége, így a legegyszerűbb velük gyártatni és együttműködni. Ez az USA-ban nem egyszerű, mivel a kínai technológiákra vonatkozó amerikai tiltások miatt a CATL sem tud közvetlenül eladni a nagy piacon, viszont a gyártás jogát átadhatja amerikai partnereinek megfelelő szerződés keretében a Bloomberg szerint.
Sok céggel kooperálnak
Tavaly a Ford kötött szerződést a kínai céggel, miszerint egy, a Ford által birtokolt leányvállalat gyártja a lítium-vas-foszfát akkumulátorcellákat, amihez a CATL szolgáltatásként segítséget nyújt, vagyis ők a tényleges gyártók. A CATL összesen 20 amerikai és európai gyártóval tárgyal hasonló megoldásról a cég alapítója, Robin zeng szerint.
A Teslával együtt is fejlesztenek
A Teslával azonban különleges együttműködést alakítottak ki: együtt fejlesztenek olyan elektrokémiai technológiát, ami lehetővé teszi az akkumulátorok gyorsabb töltését, ezáltal az autósokt kevésbé riasztja el az egy-egy töltésnél eltöltendő várakozási idő. A Tesla szeretné megőrizni piaci részesedését mind az akkumulátorok, mind az elektromos autók piacán egyre nagyobb verseny mellett, amihez költségcsökkentésre van szükség.
A 25 ezer dolláros autó nyereséges gyártásához jelentős költségcsökkentés kell, amiben a CATL boldogan vesz részt az alapító-tulajdonos szerint. A Bloomberg egy előző riportjában már elmondta az üzletember, hogy a Tesla Nevadában a meglévő hatalmas gyár mellé épít egy kisebbet is, amely a CATL eszközeit használja, de a kínai cég részvételére csak minimális mértékben van szükség: ők üzemelik be a gyártósort.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Donald Trump páros lábbal szállt bele az elektromos autótulajokba, befagyasztották a támogatást

Trump odacsap? – Elképesztő szankciók jönnek, ha nem állnak le az oroszok

Döbbenetes felfedezés, nemcsak nyersanyagokat rejt az Antarktisz jege

Betiltották Orbánviktort, az Economx utcára vonult

Trump, a vámkivető, egyvalamivel nem számolt Mexikóban: a kartellel

Itt az országos gimnáziumi rangsor, lehet böngészni

Csőd után kivonulás: nem tudjuk, innentől mibe rakják a magyarok a töltött káposztát

A Duna Plaza átveszi az uralmat, retteghet a Nagy Testvér

Nagy a baj a németeknél, nem tudják, hogy jönnek ki belőle
