A McDonald's lemondott az indiai paradicsomról, miután a helyi konyha alaptermékének számító zöldség nagykereskedelmi ára egy hónap alatt 288 százalékkal megugrott, pénteken 140 rúpiát (1,7 amerikai dollárt) kértek érte kilogrammonként, az ennél lényegesen magasabb kiskereskedelmi árak miatt pedig az emberek visszafogták a fogyasztását – adott hírt róla a Reuters.
Mindez azok után történik, hogy az indiai fogyasztókat az elmúlt hónapokban már számos élelmiszer áremelkedése sújtotta a tejterméktől a fűszerekig.
A legnagyobb erőfeszítéseink ellenére sem tudunk megfelelő mennyiségű paradicsomot beszerezni, amely megfelelne a szigorú minőségi előírásoknak
– olvasható magyarázatként az Újdelhiben található két McDonald's üzletben.
Az indiai kormány a paradicsom magasabb áráért elsősorban az időjárást okolta, nevezetesen a monszun esők megzavarták a szállítást és az elosztást.
Az új paradicsomdivat már a spájz ajtaján kopogtat
A nemesítők új paradicsomfajtákat alkottak. Hollandiában a világ legapróbb paradicsomát nemesítették, Amerikában pedig egy lila paradicsom hódít. Bővebben --->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot