Év elején jelentette be az HSBC, hogy lezárja a Zing-projektet, azonban mostanra derült ki, hogy mekkora vesztességgel járt a bank számára a saját nemzetközi pénzküldő alkalmazásuk besülése. A több mint 35 milliárd forint kiesésével járó projekt leállításával mintegy 400 alkalmazottat bocsátottak el.

Az HSBC tavaly indította el Zing nevű nemzetközi pénzküldő applikációját, azzal a céllal, hogy felvegye a versenyt a brit fintech szcéna két sikerszereplőjével, a Revoluttal és a Wise-zal. 

A projektet a bank MP Payments néven bejegyzett leányvállalata üzemeltette, amely a most nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentése szerint az előző évben 87,5 millió dollár veszteséget halmozott fel, ami körülbelül 35 milliárd forintnak felel meg – írja a fintech.hu 

Ez az összeg ráadásul nem is fedi le  a teljes, Zingre fordított befektetést. Az alkalmazás fejlesztése során a Monese fintech cég technológiai alapjait hasznosította egy különálló csapat, amely két évig építette a Zinget. A projekthez fűződő teljes veszteség így jelentősen magasabb lehet.

A közelébe se értek a versenytársaknak 

A HSBC egy évvel az alkalmazás nyilvános bevezetése után, idén januárban döntött a Zing bezárásáról.  A projekt leállítása körülbelül 400 dolgozót érintett, akik többségében az ügyfélszolgálati és támogatási területeken dolgoztak.

Az alkalmazást az első fél évben 30 ezren használták mindössze – pedig csak a brit HSBC ügyfelek száma meghaladja a 14 millió főt. Összehasonlításképp a Revolut 2015 óta 50 millió felhasználóra tett szer, és csak Magyarországon 1,5 millió felhasználót tud magáénak. A Wise pedig 2011-es alapítása óta egy 11 millió fős nemzetközi ügyfélkört épített fel.

Startol a Revolut első saját ATM-hálózata

A Revolut elindította első saját márkás ATM-hálózatát, Spanyolországban 50 automata után további 150 érkezik nagyvárosokba. A neobank ezzel nemcsak a készpénzhez való kényelmes hozzáférést biztosítja, hanem erősíti márkajelenlétét is Európa egyik legkészpénzbarátabb országában. Erről itt írtunk részletesebben >>>