Újabb részletek derültek ki meghiúsult Nissan-Honda egyesülés kapcsán. Alapvetően azért nem tudott megállapodni a két fél, mert a Honda nem egyenrangú partnerként kezelte a másik japán a céget, hanem gyakorlatilag leányvállalatot csinált volna Nissanból.
A szakítás után a Nissan egyik vezetője elárulta: nemcsak azt szerette volna elérni a másik japán cég, hogy a leányvállalatukként működjenek, hanem azt is, hogy mondjanak le az e-Power hibrid technológiájukról és használják inkább a Honda e:HEV rendszerét. A Nissan e-Power rendszere egyedülállóbb, a Hondáé viszont elterjedtebb, illetve az elemzők többsége szerint fejlettebb és végső soron takarékosabb is – írja a Totalcar.
Az utóbbi cég szerint jelentős gyártási előnyökkel járt volna az egységes hibrid rendszer, miközben csökkent volna a Nissan költsége is.
2024-ben a Honda 860 ezer, a Nissan pedig 390 ezer hibridet adott el, miközben a Toyota 4,14 milliót értékesített. A számok alapján a Honda aligha tekinti komoly riválisnak a Nissant a hibrid piacon (ahogy a Toyota sem a Hondát).
Megdönthetetlennek tűnik a Toyota uralma
Az eladásokat nézve a japán autógyártó immár ötödik egymást követő évben szerezte meg a világ vezető autógyártója címet.A részletekről ITT olvashatKövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Kiderült, lánybanda késelt a VI. kerületben
Riadót fújtak: év végén veszélybe kerülhet az ellátás
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Kétezer kamion szabadul ma rá Budapestre, leállhat a forgalom
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Sok autós már csak akkor veszi észre, amikor késő: ez történik a kocsival, ha erre nem figyelünk oda
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter