Win on Sunday, sell on Monday – azaz vasárnap győzni, hétfőn eladni, mondja a régi autóversenyzői mondás. Christian Horner a Red Bull csapatfőnöke szerint a versenyzés erős teljesítménye hajtja az energiaital eladásokat.

Az Euromonitor International adatai szerint a Red Bull jelenleg a második legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezik (13 százalék). Ennél csupán a Monster Beverage birtokol többet a globális piacon belül 16,4 százalékkal. 

A Red Bull a Forma-1-es szezon idei mezőnyét is felőrölte. Az eddigi 21 nagydíj hétvégéből 20 győzelmet magáénak tudhat. Ebből 18 alkalommal a háromszoros világbajnok Max Verstappent, kétszer pedig csapattársát Sergio Perezt intette le a kockás zászló. A harmadik világbajnoki címet még októberben Katarban szerezte meg Verstappen, a konstruktőri bajnoki cím pedig Japánban lett a csapaté. 

A Red Bull Racing idei Forma-1-es dominanciája közvetlenül tükröződik a csapat névadó energiaitalának nagyobb eladásában. Mi vagyunk az italgyártó cég legnagyobb marketinghatása

– mondta a csapat főnöke és vezérigazgatója, Christian Horner a CNBC-nek.A Red Bull nem volt hajlandó konkrét értékesítési mutatókat megosztani, de a vállalat szóvivője ismételten az F1 j elentős szerepére hivatkozott. 

Egyre zsúfoltabb az energiaitalok piaca

A Red Bull helyzete a fentiek ellenére egyre nehezebb. A vállalat részesedése a 2021-es 13,5 százalékról idén 13 százalékra csökkent, mivel olyan újabb szereplők léptek be a piacra, mint a Pepsi.

Coca Cola 2019-ben dobta piacra saját energiaitalát az Egyesült Királyságban. A Coke Energy-nek azonban nem sikerült megvetnie a lábát az amerikai fogyasztók körében. A vállalat 2021-ben, nagyjából egy évvel a bevezetése után, megszüntette az ital forgalmazását Észak-Amerikában. A cég riválisa, a Pepsi viszont több sikert ért el üzletkötések révén: 2020-ban 3,85 milliárd dollárért vásárolta meg a Rockstar Energy-t.