Az elektromos autó új méretarányokat testesít meg, "kívülről kisebb mint egy Golf, belülről akkora mint egy Passat, hatótávja pedig 400-600 kilométer" - vázolta fel Herbert Diess a Volkswagen konszern VW márkaigazgatója a lapnak adott interjúban. Az autó üzemben tartási költségei kisebbek a mostani modelleknél, vételára pedig a jól felszerelt dízel autókéval vethető össze - mondta.
Az elektromos autók elterjedésének a legnagyobb akadálya a benzinmotoros autókhoz képest magas ár, illetve a viszonylag kicsi, a legtöbb esetben alig száz kilométeres hatótáv.
A Volkswagen konszern 2025-ig harminc új elektromos autót készül bemutatni, ebből húszat a VW márka.
Az akkumulátorokkal hajtott új járművek gyártásához a konszern új üzemeket is tervez építeni, mégpedig minden fontosabb piacán, Európában, Kínában és az Egyesült Államokban is.
Herbert Diess az interjúban óva intette az autógyártókat attól, hogy az ázsiai akkumulátor gyártók szállításaitól tegyék függővé magukat. "Nemzetgazdasági szempontból fontos lenne mérlegelni, hogy a beszállítók, kutatóintézetek és más együttműködő partnerek milyen konstellációja tudja a legjobban a technológiát a német és az európai autóipar számára biztosítani" - fogalmazott a VW márkaigazgatója a WirtschaftsWoche lapnak adott interjúban.
Legolvasottabb
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Már jelszó sem kell, hogy ellopják a fiókunkat
Kocsmai stílus a parlamentben, repült a vizespalack is
Berágtak a németek, bekérették az orosz nagykövetet
Orbán Viktor: Vége van