A Boeing 737 Max típusú gépekkel kapcsolatos problémákat Stan Deal, a vállalat kereskedelmi repülőgépekért felelős részlegének vezetője hozta nyilvánosságra a cég alkalmazottainak küldött levelében.

A 737 Max repülőgépek törzsét gyártó Spirit AeroSystems Boeing-beszállító egyik munkatársa értesítette a repülőgépgyártót, hogy két lyukat nem pontosan a Boeing követelményeinek megfelelően fúrtak ki – írja a Bloomberg.

„Bár lehetséges, hogy mindez nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát, az összes 737-es biztonságosabban üzemelhet, ha utómunkálatokat végzünk további 50 gépen” – szerepel szintén a levélben.

A Spirit AeroSystems azóta közleményben erősítette meg, hogy valóban rosszul fúrták ki a lyukakat.

Csapatunk egyik tagja olyan problémát azonosított, amely nem felel meg a műszaki szabványoknak

– nyilatkozta Joe Buccino, a Spirit AeroSystems szóvivője. Hozzátette: miután a Boeinget értesítették, azonnal megkezdték a megfelelő javítási munkálatokat, és azóta is folyamatosan egyeztetnek.

Hízik a botrány a Boeing körül

Január elején az Alaska Airlines egyik gépén repülés közben kiszakadt a vészkijárat, ami végül leszállásra kényszerítette a pilótákat. Egész pontosan az történt, hogy leszakadt a dugóajtó a Boeing Max 9-es típusú repülőgép bal oldaláról az oregoni Portlandből való felszállást követően, úton a kaliforniai Ontarióba. Mindez akkora nyomáscsökkenést okozott, hogy vissza kellett fordulniuk.

Csupán a szerencsén múlt, hogy nem történt tragédia: a pilóták úgy tették le a gépet a földre, hogy a fedélzeten lévő 171 utas és a 6 fős személyzet tagjai közül senki sem sem sérült meg. Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság eddigi vizsgálata szerint az utasok még be voltak kötve, és a légiutaskísérők sem kezdték meg az utasok kiszolgálását a gyors nyomásvesztés pillanatában.

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) már a baleset másnapján elrendelte 171 Boeing MAX 9 típusú repülőgép ideiglenes földre helyezését, amelyekbe ugyanezt a mintegy 27 kg súlyú panelt szerelték be, és amely egy főként fapados légitársaságok által használt opcionális kijárati ajtót takar.

A frankfurti és az amerikai tőzsdén jegyzett Boeing részvényei csaknem 8 százalékot estek ezen a héten hétfő hajnalban, miután az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hatóság elrendelte, hogy az amerikai cég 737 MAX 9-es repülőgépei közül 171 darabot biztonsági ellenőrzésnek vessenek alá, így azok a földön maradnak.

Szörnyű tragédia történik, ha nem profik a légiutas-kísérők

A légiutas-kísérők kőkemény kiképzést kapnak: érteniük kell a biztonságtechnikához, a pszichológiához, a kommunikációhoz, a pánikkezeléshez – mondta az Economxnak Varga G. Gábor légiközlekedési szakértő, akivel a Japan Airlines e heti balesete után beszélgettünk. Cikkünket ITT olvashatja el.