Egy átlagos autóban akár 5 kilométernyi kábel is futhat, a kötegelők pedig létfontosságú alkatrészek, enélkül az autókat nem lehet összeszerelni.
A VW és a BMW is csökkentette a termelést, és ideiglenesen bezárt néhány összeszerelősort, míg a Mercedes-Benz egyelőre csak figyelmeztetést adott ki, hogy a hiány érinteni fogja a gyártást.
A cégek - mint például az Audi - Kelet-Európába, Észak-Afrikába, Mexikóba, esetleg Kínába helyezné át a gyártást - olvasható a portálon.
A Stellantisnak állítólag már sikerült is új forrást találnia, de hogy hol, azt nem árulták el.
Nyugat-Ukrajna az alacsony bérekkel, magasan képzett munkaerővel, a nyersanyaghoz és az európai gyártókhoz való közelségével nőtte ki magát a kábelkötegek fő gyártójává.
Vannak még üzemek Romániában, Szerbiában és Tunéziában is, de az átállás és az új gépek beszerzése hosszú időt vesz igénybe.
Legolvasottabb
Titokzatos karácsonyi csomagok érkeznek a nyugdíjasokhoz: már el is kezdődött a kézbesítés
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Brutális rekord dőlt meg: valami nagyon nincs rendben, döbbenten állnak a meteorológusok
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Megfagynak, mint a farkasfalka az orosz mesében? Kemény télre készül az oroszok előretolt helyőrsége
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Megszólalt Kubatov Gábor: komoly személycserék jönnek a Fidesznél
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Megtörtént, amire mindenki várt: nagy bejelentést tett a Revolut