Egy átlagos autóban akár 5 kilométernyi kábel is futhat, a kötegelők pedig létfontosságú alkatrészek, enélkül az autókat nem lehet összeszerelni.

A VW és a BMW is csökkentette a termelést, és ideiglenesen bezárt néhány összeszerelősort, míg a Mercedes-Benz egyelőre csak figyelmeztetést adott ki, hogy a hiány érinteni fogja a gyártást.

A cégek - mint például az Audi - Kelet-Európába, Észak-Afrikába, Mexikóba, esetleg Kínába helyezné át a gyártást - olvasható a portálon.

A Stellantisnak állítólag már sikerült is új forrást találnia, de hogy hol, azt nem árulták el.

Nyugat-Ukrajna az alacsony bérekkel, magasan képzett munkaerővel, a nyersanyaghoz és az európai gyártókhoz való közelségével nőtte ki magát a kábelkötegek fő gyártójává.

Vannak még üzemek Romániában, Szerbiában és Tunéziában is, de az átállás és az új gépek beszerzése hosszú időt vesz igénybe.

Az Ukrajnában zajló háborúval kapcsolatos folyamatos tudósításunkat itt olvashatja.