Egy átlagos autóban akár 5 kilométernyi kábel is futhat, a kötegelők pedig létfontosságú alkatrészek, enélkül az autókat nem lehet összeszerelni.
A VW és a BMW is csökkentette a termelést, és ideiglenesen bezárt néhány összeszerelősort, míg a Mercedes-Benz egyelőre csak figyelmeztetést adott ki, hogy a hiány érinteni fogja a gyártást.
A cégek - mint például az Audi - Kelet-Európába, Észak-Afrikába, Mexikóba, esetleg Kínába helyezné át a gyártást - olvasható a portálon.
A Stellantisnak állítólag már sikerült is új forrást találnia, de hogy hol, azt nem árulták el.
Nyugat-Ukrajna az alacsony bérekkel, magasan képzett munkaerővel, a nyersanyaghoz és az európai gyártókhoz való közelségével nőtte ki magát a kábelkötegek fő gyártójává.
Vannak még üzemek Romániában, Szerbiában és Tunéziában is, de az átállás és az új gépek beszerzése hosszú időt vesz igénybe.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb
Parajd után itt a következő katasztrófa: eltűnt egy falu a föld színéről

Vérfagyasztó fenyegetést kapott Berlin, hamar elszabadulhat a pokol
Forrnak az indulatok, a BYD-t okolja a csődbe ment autókereskedő

Sulyok Tamás megvétózott egy törvényt

Hamarosan nem házasodhatnak össze sem az unokatestvérek, sem a kiskorúak

Ilyen egy tragikus év: milliárdos veszteség az RTL-nél

Erre kell odafigyelnie annak, aki nyáron akar munkahelyet váltani
Káoszba fulladt Németország a Google bakija miatt

Betegek ezreit sokkolhatja, ami most történt – ezt nehéz lesz pótolni
