Egy átlagos autóban akár 5 kilométernyi kábel is futhat, a kötegelők pedig létfontosságú alkatrészek, enélkül az autókat nem lehet összeszerelni.
A VW és a BMW is csökkentette a termelést, és ideiglenesen bezárt néhány összeszerelősort, míg a Mercedes-Benz egyelőre csak figyelmeztetést adott ki, hogy a hiány érinteni fogja a gyártást.
A cégek - mint például az Audi - Kelet-Európába, Észak-Afrikába, Mexikóba, esetleg Kínába helyezné át a gyártást - olvasható a portálon.
A Stellantisnak állítólag már sikerült is új forrást találnia, de hogy hol, azt nem árulták el.
Nyugat-Ukrajna az alacsony bérekkel, magasan képzett munkaerővel, a nyersanyaghoz és az európai gyártókhoz való közelségével nőtte ki magát a kábelkötegek fő gyártójává.
Vannak még üzemek Romániában, Szerbiában és Tunéziában is, de az átállás és az új gépek beszerzése hosszú időt vesz igénybe.
Legolvasottabb

Újabb hétvégi rémálom a Balatonnál: szinte minden megtörtént, ami rosszul sülhet el

Megvan a fekete doboz, kiderül az utolsó 30 másodperc titka

Újabb gigarazzia készül: elárasztják az utakat a rendőrök, ezekre az autósokra csapnának le

Egy vagyont érhetnek ezek a telefonok, ha nálunk is lapul egy belőlük

Csődbe ment a Revolut riválisa, egy stadion árát égettek el a pénzküldő alkalmazásra

Górcső alatt az orvosok: elképesztő dolgokat találtak az ellenőrök

Pont ez a gép repült el a paksi atomerőmű felett – most már tudjuk, mi történt utána

Nem engedik elindulni Kapu Tibort, gond van az űrállomáson

Másfél évig gyúrt rá a forint, végül sikerült a mutatvány
