Egy átlagos autóban akár 5 kilométernyi kábel is futhat, a kötegelők pedig létfontosságú alkatrészek, enélkül az autókat nem lehet összeszerelni.
A VW és a BMW is csökkentette a termelést, és ideiglenesen bezárt néhány összeszerelősort, míg a Mercedes-Benz egyelőre csak figyelmeztetést adott ki, hogy a hiány érinteni fogja a gyártást.
A cégek - mint például az Audi - Kelet-Európába, Észak-Afrikába, Mexikóba, esetleg Kínába helyezné át a gyártást - olvasható a portálon.
A Stellantisnak állítólag már sikerült is új forrást találnia, de hogy hol, azt nem árulták el.
Nyugat-Ukrajna az alacsony bérekkel, magasan képzett munkaerővel, a nyersanyaghoz és az európai gyártókhoz való közelségével nőtte ki magát a kábelkötegek fő gyártójává.
Vannak még üzemek Romániában, Szerbiában és Tunéziában is, de az átállás és az új gépek beszerzése hosszú időt vesz igénybe.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Vírusgyárak kialakulása fenyeget: órákon belül felszámolják a telepet, a marhák után a sertéseket is le kell ölni

Durva nemet mondtak a németek ezekre az autókra, alig látni belőlük az utakon

Halálos veszély leselkedik a magyarokra, riasztást küldtek a szakértők

A magyarok egyik kedvenc célpontja is lépett a pusztító vírus miatt: ez lesz a határon

Óriási a baj: ha lesz egyáltalán gyümölcs a piacokon, akkor is csak méregdrágán

Donald Trump meglépte, amit Orbán Viktor megjósolt

Ez vár a magyar betegekre: Takács Péter összefoglalta, hogy mire kell számítani

A magyar gazdaság rejtett valósága: miért csak Budapestről szól minden?

Megvan az oroszok új háborús célpontja? Fusson, ki merre lát - üzenik a dezertőrök
