Az Amazon csütörtökön megkíséreli megnyugtatni a befektetőket arról, hogy a felhőalapú üzletága – amely a profitja egyik kritikus mozgatórugója – elég gyorsan növekszik ahhoz, hogy ellensúlyozza a fogyasztói kiadások esetleges visszaesését, amely fékezheti a kiskereskedelmi tevékenységét – írja a Reuters.

A technológiai óriás bevétele hozzávetőleg 9,5 százalékkal megugrott a második negyedévben, elérve a 162,08 milliárd dollárt az LSEG adatai szerint, ami gyorsulást jelent az első negyedévhez képest, és nagyrészt összhangban van az egy évvel korábbi időszakkal. Az Amazon Web Services (AWS), a felhőalapú egység, amely a vállalat árbevételének kevesebb mint egyötödét, de jellemzően a nyereségének körülbelül 60 százalékát teszi ki, várhatóan 17 százalékos bővülést ért el az április-júniusi időszakban.

Az Amazon, akárcsak riválisai – az Alphabet és a Microsoft – jelentős összegeket fektetett be adatközpontjai kapacitásának növelésébe, hogy kielégítse a hagyományos felhőszolgáltatások iránti igényt, valamint a generatív mesterséges intelligencia szolgáltatásainak növekedését.

Míg az AWS és a Microsoft Azure a domináns felhőszolgáltatók, az Alphabethez tartozó Google a közelmúltban nyélbe ütött néhány komoly üzletet, köztük egyet az OpenAI-jal. A múlt héten pedig a felhőszolgáltatásai iránti hatalmas keresletet említette az idei kiadási tervek fellendítésének okaként.

A Google erőteljes teljesítménye aggodalmat keltett azzal kapcsolatban, hogy a vállalat piaci részesedést szívhat el az AWS-től, ami az elemzők szerint arra késztetheti az Amazont, hogy növelje saját tőkekiadásait. Akárcsak a Microsoftot, amikor szerdán bejelenti eredményeit.

Zúgolódásokat hallottunk arról, hogy az AWS küzdelme egy erős mesterségesintelligencia-modell kifejlesztésével azt a benyomást keltette, hogy lemarad a Google mögött az MI fejlesztésében 

– fogalmaztak a Scotiabank elemzői, hozzátéve, arra számítanak, hogy az AWS haszonkulcsai is visszaesnek az első negyedévben tapasztalt 39,5 százalékról.

Csütörtökön azonban a befektetők a szokásosnál nagyobb figyelmet fordítanak az Amazon e-kereskedelmi üzletágára, amely eddig jól ellenállt a Donald Trump amerikai elnök vámfenyegetéseiből és kereskedelmi megállapodásaiból eredő nyomásnak. Az eladók továbbra is szívesebben árulják áruikat az Amazon.com-on, mivel az e-kereskedelmi óriás megszilárdította vezető helyét az alacsony árak, a kényelem és a termékválaszték terén.

Itt az első bejelentés: tízezrek kerülhetnek utcára a mesterséges intelligencia miatt

Az Amazon igazgatója miközben értesítette a munkavállalóit arról, hogy a mesterséges intelligencia sokukat ki fogja túrni, arra kérte őket, hogy ne ellenségként nézzenek az MI-re. Részletek.