A Csehországban tevékenykedő személyszállító vasúttársaságok jelentős befektetéseket terveznek - derül ki a Radio Praha cikkéből. A legnagyobb piaci szereplő, a Cseh Vasutak 40 milliárd koronát (mintegy 500 milliárd forint, a budapesti 4-es metró építési költségét meghaladó összeg) akar fejlesztésekre fordítani a következő öt évben.
A vállalat vasúti kocsijaira ráfér a felújítás, ugyanis átlagéletkoruk megközelíti a 33 évet. Időközben persze az állomány nagy részét modernizálták, ám ennek a folyamatnak még nincs vége.A vállalat 50 hosszú távokon közlekedő szerelvényt állít szolgálatba, amelyek 200 kilométer/órás sebességgel közlekednek, tovább öt kétemeletes, három vagonból álló szerelvénye is lesz. A tervek között 65 mozdony vásárlása is szerepel.
A magántulajdonban lévő RegioJet jóval kisebb a piac meghatározó szereplőjénél, ám így is hárommilliárd koronát fordít fejlesztésekre a következő három évben. A céghez 2020-ban érkezik meg az első többféle rendszerben használható Bombardier mozdony, amelyből összesen 15-öt vásárolnak. A Leo Express rendelkezik a legfiatalabb vasúti flottával. A cég három szerelvényt vásárol a kínai CRRC-től és további 30-ra van opciója ötmilliárd korona értékben. A modernizált cseh vasúti szervények légkondicionáltak, továbbá elektromos hálózati és internet-hozzáférést is kínálnak.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Nyomasztóan kemény évek jönnek az ingatlanpiacon, brutális számokat kellene hozni
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Készüljön: hétfőn visszatér a tömeg a boltokba, berúgta az ajtót az árréstop
Vonatozók, figyelem: nagy felfordulás jön, átépítés indul a Keletiben