Minden jel arra mutat, hogy a globális reklámipar várhatóan történelmi mérföldkőhöz ér, mivel a marketingszektor idén először lépi át az ezermilliárd dolláros bevételi határt.
Ez a rendkívül hangzatos összeg átszámítva 389 ezermilliárd forintot jelent.
Kapcsolódó
A világpiac reklámbevételeiben 9,5 százalékos növekedést könyvelnek el 2024-ben, ez pedig minden eddigi várakozást felülmúl a WPP tulajdonában lévő GroupM médiaügynökség legfrissebb előrejelzése nyomán. Ezt alapul véve a Financial Times arról ír, hogy öt nagy társaságnak üti a markát a piac bevételeinek több mint fele:
Történt mindez a gazdasági nehézségek övezte Egyesült Államok és az Egyesült Királyság piacain. Ráadásul itt nem áll meg a trendvonal, a szakértők ugyanis további 7,7 százalékos bővülést várnak 2025-re. Elsődlegesen a növekedés az amerikai technológiai szektor legnagyobb digitális reklámértékesítőinek tud kedvezni, nem pedig olyan klasszikus marketingszolgáltatóknak, mint mondjuk a reklámügynökségeknek.
Bár a következő pár évben nem valószínű, hogy ugyanazok a nullához közeli kamatlábak lesznek, amelyek a pénzügyi válságot követően és a világjárványon keresztül tovább támogatták a reklámnövekedést, arra számítunk, hogy az AI és az automatizálás további alkalmazása ezt több mint ellensúlyozni fogja, és ösztönözni fogja a további innovációt
– vetíti előre a GroupM.
Az előrejelzések alapján 2024 végére a digitális hirdetések a teljes bevétel 73 százalékát teszik majd ki, 2024-ben globálisan 12,4 százalékkal, 2025-ben pedig 10 százalékkal ugranak meg. A streamingből és az online újságokból származó bevételeket is beleszámítva 82 százalékra rúghat ez az arány.
A tévétől a nyomtatott sajtón át a rádióig a hagyományos hirdetési csatornák számára a digitális platformok dominanciája továbbra is feladja a leckét.
Az Egyesült Államok továbbra is a legnagyobb reklámpiac marad, 2025-re várhatóan 379 milliárd dolláros bevétellel. Kínában a teljes reklámbevétel 2024-re várhatóan 13,5 százalékkal 204,5 milliárd dollárra nő. Az Egyesült Királyságban, Európa legnagyobb reklámpiacán, 2024-ben 53,2 milliárd dollár lesz a bevétel, az idei növekedést 8,3 százalékra becsülik.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Már elsöpörték a kormányt a tömeges tüntetések, de ennyivel nem érik be a pazarló államtól tartó tiltakozók
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija