Franciaország minimálár bevezetését javasolja a repülőjegyekre Európában a szociális és környezetvédelmi dömping elleni küzdelem céljából – mondta Clément Beaune közlekedési miniszter a L'Obs című francia hetilapnak adott interjúban. A tárcavezető hozzátette, hogy a javaslatot a következő napokban bemutatja uniós kollégáinak.

Tíz eurós repülőjegyek az ökológiai átállás időszakában többé nem lehetségesek, nem tükrözik vissza az árat, amennyibe a bolygónknak kerülnek

– hangsúlyozta a francia miniszter, utalva a fapados légitársaságok bizonyos árpolitikájára.

Arccal a vasút felé

„Ezek a figyelemfelkeltő árak nem fedezik az egy utasra jutó valós költségeit a légi utazásnak, amely sokkal több üvegházhatású gáz kibocsátásával jár, mint a vasúti közlekedés” – tette hozzá.

Teljes mértékben vállalom azt az álláspontot, hogy a környezetszennyező tevékenységeket meg kell adóztatni az ökológiai átállásba történő beruházások érdekében

– jelezte Clément Beaune, miután a kormány már tervezi a légi közlekedésre kivetett úgynevezett "szolidaritási" adó emelését.

A szolidaritási adót minden Franciaországból induló légi járatra kiveti a kormány, és a befolyó összegből a vasúti fejlesztéseket finanszírozza. A költségvetési tervezet szerint az autópálya-társaságokra és a repülőjegyekre 2024-ben újabb adókat vetne ki a francia kormány.

 

Íme, a világ legjobb légitársaságai

Egy rövid repülőúton, például Európán belül, nincs olyan nagy jelentősége, hogy utazunk: leginkább azt szeretnénk, ha nem késne a járat. Nagyobb kontinenseken, pláne kontinensek között, hosszabb úton már más szempontok is felértékelődnek. Lássuk, kik nyújtják az utasoknak a legtöbbet. Bővebben --->