Az Egyesült Államokban az elemzők által várttal összhangban nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban havi szinten, míg éves összevetésben lassuló növekedést jegyeztek fel.

A washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a U.S. Census Bureau pénteken közzétett adatai szerint az Egyesült Államokban júliusban

a kiskereskedelmi forgalom havi szinten az elemzői várakozásokkal összhangban 0,5 százalékkal nőtt, miután az előző hónapban 0,9 százalékkal bővült havi bázison.

Az autóeladás nélküli kiskereskedelmi forgalom 0,3 százalékkal nőtt júliusban az előző havi 0,8 százalékos bővülés után.

Az autóeladás és az üzemanyag nélkül számított kiskereskedelmi forgalom 0,2 százalékkal nőtt havi összevetésben, miután júniusban 0,8 százalékos bővülést jegyeztek fel.

Az autókat, az üzemanyagokat, az építőipari termékeket és a vendéglátást sem számítva a kiskereskedelmi forgalom 0,5 százalékkal bővült havi szinten az előző havi 0,8 százalékos növekedést követően. Ez az úgynevezett kiskereskedelmi magforgalom felel meg leginkább a bruttó hazai termék (GDP) egyik legfontosabb összetevőjének, a fogyasztói kiadásoknak.

Júliusban a legnagyobb mértékű, 1,6 százalékos havi növekedést a gépjármű- és alkatrész-kereskedések eladásai esetében regisztrálták,

ezt követte a bútor- és lakberendezési üzletek forgalmának 1,4 százalékos, valamint a sportszer-, hobbi-, hangszer- és könyvesboltok eladásainak 0,8 százalékos forgalombővülése.

Ugyanakkor a vegyes bolti kiskereskedelmi forgalom 1,7 százalékkal visszaesett, az építőanyagok és kerti felszerelések eladásai pedig 1,0 százalékkal csökkentek havi összevetésben.

Éves alapon az amerikai kiskereskedelmi forgalom az előző havi 4,4 százaléknál lassabb ütemben, 3,9 százalékkal bővült júliusban.

Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát,

ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.