A Trump-adminisztráció azon dolgozik, hogy több amerikai gyártású pickup és SUV jelenjen meg Japánban és Európában – derült ki az amerikai elnök egy nemrég adott nyilatkozatából. Ezzel az Egyesült Államokban készült járművek iránti keresletet kívánná erősíteni Donald Trump, aki ezen a területen is ugyanolyan egyensúlyt követel, a kereskedelemben.
A republikánus politikus hangsúlyozta, hogy a japán és európai gyártók autók millióit exportálja/értékesíti az Egyesült Államokban, viszont amerikai járművek ritkán jelennek meg az öreg kontinensen vagy Ázsiában.
A nemrég elért kereskedelmi egyezményekben ugyan sikerült csökkentenie az amerikai autókra vonatkozó tarifákat és a biztonsági előírásokon is lazítottak, de a kulturális és infrastrukturális akadályok továbbra is megnehezíti a tengerentúli járművek értékesítését.
Európa szűk, történelmi utcái és a japán úthálózat nem ideális a Ford F‑150-esekkel vagy a Cadillac Escalade-ekkel hasonló, nagyméretű személygépkocsikkal való közlekedéshez, amiknek a fogyasztása is jóval magasabb az öreg kontinensen használt járművek többségénél – írja a Reuters.
Nem állnak jól az amerikai márkák
Az amerikai márkák nem állnak jól a távol-keleti piacokon:
Japán 3,7 milliós újautó piacának 6 százalékát teszik ki a külföldi márkák, azon belül 570 Chevrolet-t, 450 Cadillac-et és 120 Dodge-ot értékesítettek tavaly.
A Ford 10 éve vonult ki a piacról, egyedül a Jeep tud felmutatni komolyabb eredményt a 10 ezres darabszámával, ami a márka körül kialakult rajongói bázisnak köszönhető. Dél-Koreában az újautópiac ötödét adja az import, amelynek alig 16 százalék származik Amerikából, mindkét távol-keleti országban a német prémiumokra van nagyobb kereslet.
Európában a kisautók és a Mondeo kivezetésével sokat veszített a Ford: 20 év alatt a harmadukra estek az eladások, de a kisebb SUV-kkal (Puma, Kuga) és lifestyle típusokkal (Bronco, Mustang) tartja magát a márka. A General Motors 2017-ben vonult ki a kontinensről, de újabban elektromos Cadillac-ekkel igyekszik visszatérni – eddig 1514 darab Lyriq-et adtak el. Habár a Teslának erős a helyzete Európában, de az elmúlt időszakban úgy tűnik, az Elon Musk vezette cég is elkezdett visszaszorulni a kontinensről.
Kiszorítja innen a Teslát a BYD
Financial Times: Az amerikai Tesla brit eladásai 60 százalékkal zuhantak a kínai BYD előretörése miatt. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Brutális támadás a vonaton: külföldi fiatal ütötte meg a magyar kalauznőt
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Betelt a pohár: a DK szerint most kell lecserélni a forintot
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Ennyit Putyin „békevágyáról”: orosz rakéták csapódtak be mindössze 250 kilométerre Magyarországtól