Mintegy 40 ország megállapodott az automatikus vészfékező rendszerek (AEBS) bevezetésére vonatkozó ENSZ-rendelet tervezetéről - derül ki a világszervezet tájékoztatásából.
Az új szabályozás szigorú és nemzetközileg harmonizált szabályokat ír majd elő a vészfékező rendszerek alacsony sebességnél történő használatára. A szabályozásról még az idén tárgyalnak és várhatóan jövőre lép életbe.
Kapcsolódó
Mindez a mostani kilátások szerint azt jelentené, hogy 2022-től az Európai Unióban és Japánban minden új személyautóban és kisteherautóban kötelező lesz az automatikus vészfék, amely jelentősen javítja a közlekedésbiztonságot, különösen városi környezetben. A töréstesztekről ismert Euro NCAP úgy becsüli, hogy az AEBS 38 százalékkal fogja csökkenteni a ráfutásos baleseteket, amellyel több mint ezer életet is meg lehet menteni évente az EU-ban.
Az automatikus vészfék lényege leegyszerűsítve: ha az autó balesetveszélyes távolságra megközelít például egy másik autót vagy gyalogost, akkor - autótól függően - először hangjelzéssel, kormányrázással figyelmezteti a sofőrt, ha ez sem használ, akkor megállítja az autót a baleset elkerülése érdekében.
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Sorsdöntő európai csúcstalálkozó jön: Macron, Zelenszkij, Starmer és Merz Londonba siet