Az amerikai kereskedelmi minisztérium kedden közölte, hogy a szeptemberi forgalom 0,7 százalékkal nőtt augusztussal összevetve, amikor 0,8 százalékos bővülést jegyeztek fel. A szakértők várakozásainak átlagában kisebb, 0,3 százalékos forgalomnövekedés szerepelt szeptemberre – írja az MTI. 

Az autóeladás nélküli kiskereskedelmi forgalom 0,6 százalékkal nőtt a múlt hónapban az augusztusi 0,9 százalékos emelkedés után. Az autóeladások és az üzemanyagok nélkül számított kiskereskedelmi forgalom ugyancsak 0,6 százalékkal nőtt szeptemberben, miután augusztusban havi szinten 0,3 százalékkal emelkedett.

Az autókat, az üzemanyagokat, az építőipari termékeket és a vendéglátást sem számítva 0,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben, miután augusztusban 0,2 százalékkal bővült havi szinten.

Ez az úgynevezett kiskereskedelmi magforgalom felel meg leginkább a bruttó hazai termék (GDP) egyik legfontosabb összetevőjének, a fogyasztói kiadásoknak.

A bolti vegyes kiskereskedelem eladásai nőttek a legjobban

A legnagyobb mértékben, 3,0 százalékkal a bolti vegyes kiskereskedelem eladásai nőttek. Emellett a nem bolti kiskereskedők, a gépjármű- és alkatrészkereskedők, a benzinkutak, az élelmiszer- és italboltok, az egészségügyi és testápolási termékek, valamint az éttermek és bárok forgalma is bővült.

Ezzel szemben az elektronikai cikkek és készülékek, a ruhaüzletek, valamint az építőanyagok és kerti felszerelések forgalma zsugorodott. Ugyanakkor a sportszerek, hobbitermékek, hangszerek és könyvek forgalma, valamint a bútorüzletek eladásai stagnáltak.

Éves alapon az amerikai kiskereskedelmi forgalom 3,8 százalékkal, február óta a legnagyobb mértékben bővült az augusztusi 2,9 százalékos növekedés után.

Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.