Ismét erős negyedévet zárt az infokommunikációs 4iG-csoport, a cég az első három negyedévben rekordösszegű árbevételt és EBITDA-t ért el, az adózott eredmény azonban mínusz 6,4 milliárd forint volt, az egy évvel korábbi mínusz 11,7 milliárd után.

A bevételnövekedés motorja a Vodafone Magyarország, valamint a 2022 első fél évéig lezárt akvizíciókkal megszerzett vállalatok jelentős eredménynövekedése volt

– közölte a cég.

A csoport nettó árbevétele a harmadik negyedévben 155 milliárd forint volt, több mint duplája az egy évvel korábbinak.
A pénzügyi és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 52 milliárd forintot tett ki, 163 százalékkal nőtt egy év alatt.

Az első három negyedévben elért 421,3 milliárd forintos nettó árbevétel 114 százalékkal nőtt, az időszaki konszolidált EBITDA 147,5 milliárd forintot tett ki, csaknem 180 százalékkal bővült, míg a működési cash-flow 101,5 milliárd forint volt. A cégcsoport vételár-allokációs hatásoktól megtisztított korrigált adózott eredménye 10,7 milliárd forint volt, amely 17,1 milliárd forinttal magasabb, mint az IFRS alapján kimutatott negatív adózott eredmény (-6,4 milliárd forint).

A vételár allokáción kívül a csoport beszámolójában kimutatott tárgyidőszaki negatív adózott eredményt a kedvezőtlenül alakuló devizaárfolyamok, a felvásárlásokkal kapcsolatos értékcsökkenési leírás- és kamatráfordítások, illetve az extraprofit-adó okozták.

Azt írták, hogy a 4iG csoport a harmadik negyedévben is jelentős hangsúlyt fektetett a hazai- és nemzetközi piacokon kialakított partnerségei megerősítésére. A magyar állammal kötött stratégiai megállapodás, illetve az ennek köszönhetően megvalósuló 150 milliárd forintos vezetékes és mobilhálózat fejlesztési program, továbbá a Telecom Egypttel megkezdett, nagykapacitású, tenger alatti optikai kábelrendszer kiépítésére vonatkozó együttműködés, hosszú távon biztosíthatják a vállalatcsoport stratégiai pozícióit, valamint bevételeinek növelését.

Gigászi összegű fejlesztést hajt végre a 4iG

2028-ig 150 milliárd forint értékű mobil és vezetékes hálózati beruházást valósít meg a vállalatcsoport. Ezzel a lakosság közel 100 százaléka számára elérhetővé teszi a szélessávú internetet >>>