"Buszos kirándulások" helyett telefonon keresik meg ügyfeleiket azok a cégek, amelyek termékbemutatóval szeretnék rábírni az embereket különböző termékek vásárlására. az is előfordul, hogy orvosi rendelők előtt szólítják meg az embereket, kis tesztet töltetnek ki valamilyen egészségügyi témában, majd felkínálják a terméket, a bemutatót - írja a portál.
Ismeretes, hogy a kormány korábban szigorította a termékbemutató szabályait: sem hitelnyújtásra, sem árengedmények és ajándéksorsolások reklámjára nincs már lehetősége a szervezőcégeknek.
A korábban jellemzően ajándékígéretekkel és hitelfelvétel ösztönzésével manipuláló vállalkozások sok idős fogyasztót tévesztettek meg és bírtak rá a túlárazott termékek átgondolatlan megvételére. Nem volt ritka, hogy akár egész hátralévő életükre is eladósíthatták az időseket.
A klasszikus értelemben vett árubemutatókkal kapcsolatos bejelentések, panaszok száma a szigorítás óta mintegy a felére csökkent - tájékoztatta a portált a fővárosi kormányhivatal V. Kerületi hivatalának fogyasztóvédelmi főosztálya.
Az utóbbi időben jellemzően "egészségnapként", "szűrővizsgálatként", "teljes körű egészségmegőrző programként", hirdetik az ilyen rendezvényeket, ahol jellemzően olyan, magasabb árkategóriába tartozó termékek bemutatására fókuszálnak, mint például a légtisztító berendezések, vízszűrő készülékek vagy infralámpák.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk az autósoknak, ha autópályára merészkednek
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Nézőpont: Csak a magyarok harmada bízná hazáját a Tisza-vezérre