Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) szerdán kötelező erejű határozatot fogadott el, amely megtiltja a Metának, hogy a felhasználók személyes adatait vegye igénybe a célzott hirdetésekhez.

A határozat tehát megtiltja az Európai Gazdasági Térség (EGT) egész területén, hogy a személyes adatok feldolgozását a viselkedésalapú reklámozáshoz használják fel.

A határozat azt követően született, hogy a Meta hétfőn bejelentette: a Facebook és az Instagram európai felhasználói novembertől kezdve előfizetést vásárolhatnak a népszerű platformok hirdetés nélküli használatára.

Az óriáscég képviselője szerint a Meta már bejelentette, hogy az EU-ban és az EGT-ben élő embereknek lehetőséget adnak arra, hogy választhassanak, és ettől a hónaptól kezdve előfizetési modellt kínálnak, hogy megfeleljenek a szabályozási követelményeknek. A vállalat szerint az EDPB tagjai már hetek óta tudnak a cég tervéről, és teljes mértékben együttműködtek velük.

A kötelező erejű határozat értelmében súlyos bírságok várnak a nagyvállalatra, amennyiben nem tesz eleget a kötelezettségének.

Tavaly májusban a Metára rekordösszegű, 1,2 milliárd eurós bírságot szabott ki az EU, miután megsértette az Európai Unió adatvédelmi szabályait és egy korábbi uniós bírósági ítéletet követően folytatta az európai polgárok személyes adatainak továbbítását az Egyesült Államokba.

(via MTI)

Gigabírságot kapott a TikTok a gyermekek adatainak megsértése miatt

Az ír szabályozó hatóságok 345 millió euróra, mintegy 132 milliárd forintra bírságolták a közösségi médiaalkalmazást a gyermekek adatvédelme miatt. Bővebben --->