Miközben 2023-ban az utasok 68 százaléka volt a MÁV-val elégedett, addig idén már csak 50 százalék mondta ezt – ez derül ki abból a felmérésből, amit a Publicus Intézet készített a Népszava megbízásából.
Ez talán nem is meglepő annak tükrében, hogy az elmúlt hónapokban több alkalommal is részlegesen vagy teljesen összeomlott a vasúthálózat: például a pünkösdi hétvégén a balatoni vonal.
A lap szerint az augusztus eleji, reprezentatív felmérés alapján azok közül, akik legalább néhány havonta járnak vonattal, minden második ember mondta azt, hogy elégedett vagy inkább elégedett a MÁV szolgáltatásaival, míg 47 százalékuk inkább elégedetlen.
Noha ez első hallásra nem is hangzik annyira rosszul, a lap emlékeztet rá, hogy a 2023 augusztusában készült Publicus-kutatásban még 68 százalékon állt az elégedettségi mutató, és 31 százalék volt elégedetlen. A képet tovább árnyalja, hogy
a felmérés alapján tíz Fidesz szavazóból nyolc inkább elégedett a MÁV-val, miközben az ellenzékiek és a bizonytalanok között tízből csak négy.
A megkérdezettek egyharmada lát a vonatközlekedésben az elmúlt évekhez képest javulást, 39 százalékuk szerint ugyanakkor romlott a helyzet, további 27 százalék pedig semmilyen változást nem érzékelt. A Népszava megjegyzi azonban, hogy az emberek ezt a kérdést is politikai meggyőződésük szűrőjén át vizsgálják inkább, ugyanis miközben a Fidesz szavazók 70 százaléka pozitív változást lát, addig az ellenzékieknél ennek az aránya 18, a bizonytalanoknál pedig 23 százalék.
Akik rendszeresen használják a vasutat, azok közül tízből nyolcan tapasztaltak késést az elmúlt egy évben, és csak 17 százalék mondta azt, hogy nem történt vele ilyen. A vonatozók 26 százaléka szinte minden alkalommal késett, 50 százalék pedig több alkalommal.
Mindössze 12, illetve 19 százalék mondta azt, hogy legfeljebb 10, illetve legfeljebb 20 percet késett a vonata, 23 százalék már maximum fél órás, 16 százalék pedig fél és egy óra közötti csúszást tapasztalt, 15 százalék pedig egy óránál is többet.
Ez azért lényeges, mert a június óta a MÁV-nál bevezetett késési biztosítás abban az esetben fizeti vissza a jegyár felét, ha a vonat legalább 20 percet késett.
Pozitívum azonban, hogy azok, akik legalább havonta utaznak vonattal, 55 százalékban megfelelő árunak ítélik meg a MÁV szolgáltatásait a színvonalához képest, 25 százalék szerint pedig olcsó. Mindössze 14 százaléka gondolja rossznak az ár-érték arányt.
Rejtélyes forrásból fizet évente 2 milliárd forintot a MÁV a késésekért
A MÁV évente 2 milliárd forintot különít el jegyár-visszatérítésre a késések miatt. Hegyi Zsolt szerint ezt költséghatékonysággal teremtik elő, ám az összeg indokoltsága és a háttérben zajló fejlesztések finanszírozása továbbra is sok kérdést vet fel.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
15 éves lányt szúrtak le az egyik fővárosi szórakozóhely előtt
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Ketyeg az óra karácsony előtt – mutatjuk, mikor és hol lehet még ügyet intézni
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!