Ősszel kezdődik az utóbbi évtizedek egyik legnagyobb hazai útfejlesztése. A fejlesztésen belül kibővítésre kerül az M1 autópálya kétszer háromsávra, valamint bővül egy intelligens leállósávval (ITS) is.
Már elkezdődtek az előkészítő munkálatok, jelenleg az utolsó lépések zajlanak. A főpályát nem érintő munkálatok már tartanak 2024 őszétől kezdődően, július 8-án indul majd a főpálya előkészítése, amelyek érintik a két pálya elválasztósávját is. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek szeptember 1-jén kell elkezdenie a kivitelezést az M0-s és Bicske, valamint a Bicske-Concó szakaszon is, ezért a munkálatok egyszerre fognak folyni.
Nagy jelentőségű változások
Németh Tamás, a MKIF vezérigazgatója interjút adott a Magyar Építők lapjának, amelyben beszél a projektről.
A bővítéshez szükséges összeget a Koncessziós Társaság biztosítja hitelfelvétellel, de rengeteg önerővel is támogatják a tulajdonosok a projektet. Az M1-es autópálya nagy forgalma miatt fontos, hogy a pálya így is biztosítsa a 2x2 sávon való közlekedést. Ahol lehet, ott szervízúttal támogatják a kivitelezést.
A projekt több fontos elemre kitér, például
- a két pálya közötti növényeket betonelemekre cserélik ki a biztonság érdekében, de a pálya így sem marad növények nélkül, a pálya a kerítéshez közelebbi részén maradnak a fák, bokrok és cserjék,
- drónokkal fogják ellenőrizni a forgalom ellenőrzésére a bővítés alatt,
- vészhelyzeti öblöket alakítanak ki, ahová esetleges hibás járművek félreállíthatók,
- valamint több technológiai újdonságot is alkalmaznak majd.
Németh Tamás az interjúban felsorolt néhány adatot, mellyel a projekt mélységét érzékeltette, ilyen például
a 45 kilométer hosszúságban épülő zajvédő fal, 72 meglévő alul- és felüljáró átépítése, 11 csomópont korszerűsítése, valamint 6 komplex pihenőhely átépítése.
Az M1-es autópályán a tartósság érdekében, valamint a jobb minőségű út garantálása miatt a MKIF Zrt. vastagabb aszfaltot terít le majd, a 20 cm átlagvastagság helyett 32 cm-eset, azonban ez természetesen többletköltséggel jár.
A munkálatok körülbelül négy évet fognak felölelni – írja a Magyar Építők.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Nyilvánossá vált Putyin titkos telefonbeszélgetése: hatalmas ajánlatot tett az amerikaiaknak
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Egyetlen mulasztás elegendő: pénzbírság vagy akár rendőri elhurcolás vár azokra a fiatalokra, akik ezt nem teszik meg
Újabb 44,9 milliárd forint tűnt el a költségvetésből: magyarok szomorították el Orbán Viktort
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Egy papír hiánya elég lehet, hogy mindent bukjunk: súlyos tévedésben él sok vásárló