Erősödött a gépjárműértékesítés üteme az AutoWallis csoportnál 2025. második negyedévében: az idei féléves eladások így összesen 3,4 százalékkal, 26 314 darabra nőttek az előző év azonos időszakához képest, az első negyedéves 1,8 százalékos bővülést követően.

A bővülést a kiskereskedelmi üzletág hajtotta, amely újgépjármű-eladásait 18,8 százalékkal 5 849-re, míg a használtautó-eladásokat 54,9 százalékkal 1 866 darabra növelte az első félévben.

Az újgépjármű-eladások növekedéséből 1 131 darab a tavaly lezárt cseh akvizícióknak – az NC Auto (Stratos) három BMW márkakereskedése, valamint a Milan Král  felvásárlása –, továbbá az ősszel nyitott budapesti Renault és Dacia kereskedés értékesítéseinek köszönhető.

A kiskereskedelmi üzletág értékesítése akvizíciók nélkül az év első felében csökkentést mutatott. Ennek oka elsősorban az erős bázisidőszak: a 2023-as japán üzleti évet az érintett márkák (Toyota, Suzuki, Nissan) 2024. márciusában záró kampányai miatt tavaly ilyenkor megugrott az értékesítés.

Az üzletág használtgépjármű-értékesítései organikusan is növekedtek: 54,9 százalékkal 1 866-ra ugrottak, melyből 47,9 százalék volt az akvizícióknak köszönhető, miközben a szervizórák száma 58,5 százalékkal 160 590 órára emelkedett (ebből 58,7 százalék volt akvizíciós hatás).

A nagykereskedelem az év első felében részben egyszeri hatások miatt 3,7 százalékkal kevesebb (az első negyedéves 5,1 százalékos elmaradáshoz képest némi javulással), összesen 18.599 autót értékesített, miközben a növekedési stratégiának megfelelő célok teljesülése nem került veszélybe.

A visszaesés elsősorban annak köszönhető, hogy az Opel Grandland és Frontera modellek új változatainak piaci bevezetése és gyártása időben elcsúszott, és csak a második félévtől várható ezek pozitív hatása. Ugyanakkor az Opel flotta modelljei jól teljesítettek  Horvátországban, ahol több mint 500 darabbal nőttek az eladások.

A kölcsönzés-flottakezelés szegmensben 0,6 százalékkal 192.358 darabra bővült a bérleti események száma, lényeges javulást mutatva az első negyedéves 2,9 százalékos csökkenéshez képest.  

Ormosy Gábor vezérigazgatója a féléves értékesítési adatok értékelésekor elmondta, hogy idén a gyártói kampányok elmaradtak a tavalyi év kimagasló támogatásaitól, és az iparágat kiemelten sújtó globális kereskedelempolitikai intézkedések bizonytalansága is meghatározó volt, ugyanakkor a korábban lezárt akvizíciók és üzletfejlesztések hatása már pozitívan befolyásolta a vállalat értékesítési adatait.

Idén az AutoWallis részvények árfolyama 6 százalékkal emelkedett.