Fontos felmérést végzett Hollandiában a Marshoek, amely 265 szupermarketet vizsgált, főként arra figyelve, hogy az online kereskedelem hogyan változtatott a bevételeken. Az Európára vonatkoztatható adatok alapján átlagosan 7000 euróval estek vissza a bevételek üzletenként, amely elsőre nem tűnik soknak, de egy új trendre mutathat rá.
Ugyanis a portál beszámolója szerint ezzel párhuzamosan az online forgalom hihetetlen tempóban növekszik. A holland e-kereskedelem forgalma az elmúlt évben elérte az 1 milliárd eurót. Az online boltok piaci részesedése három év alatt megháromszorozódott alig 1 százalékról 3 százalékra. (A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3 százaléka származik internetes értékesítésből.)
A kieső profit azonban nem veszélyezteti a cégek működését. Az e-kereskedelem a teljes szektor legdinamikusabban fejlődő ágazata. Ezen belül is az élelmiszer-vásárlás népszerűsége emelkedik a leggyorsabban Európa szerte - számol be a portál.
Az elemzés szerint még növekedési terület lehet, ha a kiskereskedelmi láncok nagyobb erőforrásokat mozgósítanak az élelmiszer-pazarlás megakadályozására. Boltonként évente 126 ezer eurónyi élelmiszert dobnak ki, a teljes országra vetítve az élelmiszerkereskedelem évente 172 millió eurós veszteséget számolhat el az élelmiszer-pazarlás miatt. A e-kereskedelem pedig ezen is változtathat az alacsony logisztikai költségeivel.
A fotó forrása: Shutterstock.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Magyarok is veszélyben: újabb erőszakhullámra, téli terrortámadásokra figyelmeztetnek