Optimisták, de óvatosak a hazai webáruházak: idén 80 százalék árbevétel-növekedésre számítanak, közel ötödük pedig kifejezetten jelentős bővüléssel kalkulál. A legbizakodóbbak az újonnan indult webshopok: 91 százalékuk növekedést prognosztizál, több mint a harmaduk pedig másfélszeres árbevétel-növekedést tervez – derül ki a Shoprenter és a Visa közös Nagy Webáruház Felméréséből.
Ugyanakkor a háttérben komoly működési nehézségek húzódtak meg: a legnagyobb problémát a válaszadók szerint az új vásárlók megszerzése és a vásárlási gyakoriság növelése jelenti. Emellett jelentős terhet ró a kereskedőkre a marketingmenedzsment és a visszatérő vevők megtartása. A tőkehiány és a finanszírozási korlátok továbbra is akadályozzák a fejlődést.
Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője rámutatott, hogy mindezek ellenére töretlen a bizalom a digitális piac bővülése iránt, részben azért, mert az online értékesítés még mindig alacsonyabb belépési küszöböt kínál, mint a fizikai kereskedelem.
A kínai Temu 2025-ös hazai megjelenésével látványosan átrendeződött a piac Magyarországon: a kereskedők 33 százaléka forgalomcsökkenést tapasztalt az agresszíven árazó versenytárs miatt, mindössze 2 százalékuk vélte úgy, hogy a Temu megjelenése pozitív hatással volt a forgalmára.
A felmérés alapján a válaszadók szinte minden értékesítési kategóriában forgalomcsökkenést tapasztaltak.
A nemzetközi piacterek jelenléte tudatosabb működésre kényszeríti a hazai szereplőket, ugyanakkor rávilágít arra is, hogy a magyar webáruházak nemzetközi jelenléte továbbra is gyenge.
A felmérést kitöltő webáruházak többsége továbbra is kizárólag belföldön értékesít: mindössze 19 százalékuk működik külpiacokon, közülük is csupán minden második van jelen legalább öt országban – vagyis a nemzetközi működés inkább kivétel, mint szabály. A terjeszkedést számos akadály nehezíti: a külföldi vevők megszerzése, a piacismeret hiánya, valamint a finanszírozási problémák, az eltérő rendszerekhez való technikai illeszkedés, továbbá az adózási és jogi megfelelés.
Nem bírta a Temu-rohamot, gyenge évet zárt Magyarországon az Emag
Több mint 38 százalékos csökkenést produkált hazánkban a webáruház.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Brutális támadás a vonaton: külföldi fiatal ütötte meg a magyar kalauznőt
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Durva jelenetek az utcán: Pitbullját uszította a rendőrökre, majd ököllel is nekik ment – felkavaró videó
Betelt a pohár: a DK szerint most kell lecserélni a forintot