Optimisták, de óvatosak a hazai webáruházak: idén 80 százalék árbevétel-növekedésre számítanak, közel ötödük pedig kifejezetten jelentős bővüléssel kalkulál. A legbizakodóbbak az újonnan indult webshopok: 91 százalékuk növekedést prognosztizál, több mint a harmaduk pedig másfélszeres árbevétel-növekedést tervez – derül ki a Shoprenter és a Visa közös Nagy Webáruház Felméréséből.

Ugyanakkor a háttérben komoly működési nehézségek húzódtak meg: a legnagyobb problémát a válaszadók szerint az új vásárlók megszerzése és a vásárlási gyakoriság növelése jelenti. Emellett jelentős terhet ró a kereskedőkre a marketingmenedzsment és a visszatérő vevők megtartása. A tőkehiány és a finanszírozási korlátok továbbra is akadályozzák a fejlődést.

Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője rámutatott, hogy mindezek ellenére töretlen a bizalom a digitális piac bővülése iránt, részben azért, mert az online értékesítés még mindig alacsonyabb belépési küszöböt kínál, mint a fizikai kereskedelem.

A kínai Temu 2025-ös hazai megjelenésével látványosan átrendeződött a piac Magyarországon: a kereskedők 33 százaléka forgalomcsökkenést tapasztalt az agresszíven árazó versenytárs miatt, mindössze 2 százalékuk vélte úgy, hogy a Temu megjelenése pozitív hatással volt a forgalmára.

A felmérés alapján a válaszadók szinte minden értékesítési kategóriában forgalomcsökkenést tapasztaltak.

A nemzetközi piacterek jelenléte tudatosabb működésre kényszeríti a hazai szereplőket, ugyanakkor rávilágít arra is, hogy a magyar webáruházak nemzetközi jelenléte továbbra is gyenge.

A felmérést kitöltő webáruházak többsége továbbra is kizárólag belföldön értékesít: mindössze 19 százalékuk működik külpiacokon, közülük is csupán minden második van jelen legalább öt országban – vagyis a nemzetközi működés inkább kivétel, mint szabály. A terjeszkedést számos akadály nehezíti: a külföldi vevők megszerzése, a piacismeret hiánya, valamint a finanszírozási problémák, az eltérő rendszerekhez való technikai illeszkedés, továbbá az adózási és jogi megfelelés.

Nem bírta a Temu-rohamot, gyenge évet zárt Magyarországon az Emag

Több mint 38 százalékos csökkenést produkált hazánkban a webáruház.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.