Továbbra is magas hőfokon izzik Vitézy Dávid, valamint Lázár János és az alá tartozó minisztérium csörtéje. 

A volt közlekedési államtitkár szerint kaotikus viszonyok alakultak ki a magyarországi közlekedés irányításában, főleg amióta 2022 decemberében Lázár János átvette miniszterként a terület vezetését.

Vitézy Dávid egykori BKK-vezérigazgató, egykori közlekedési államtitkár a G7 podcastjában beszélt másról is: azt mondta, a távozásokat az is gyorsítja, hogy a magyar példával ellentétben Európában egyre több és egyre nagyobb vasútfejlesztési projekt van, amelyek gyakorlatilag elszívó hatással vannak a magyar szakemberekre. Hozzátette, 

a tíz legjobb, vasútfejlesztéssel foglalkozó kollégából kilenc a magyar állam kötelékéből távozott, vagy azért, mert kirúgták, vagy mert nem kívánja a minisztérium kötelékében folytatni.

Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium válasza sem váratott túl sokáig, szerintük a fenti kijelentés nem igaz.

Ez csak egy újabb ízléstelen, tisztességtelen ferdítés azon vasúti és vasutas szakemberekkel szemben, akik most is az örökölt helyzet megoldásán dolgoznak.

Úgy folytatták, hogy

„Vitézy Dávid állításával szemben az igazság az, hogy 2023 januárjában, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megszűnése után, a vasúti szakterületen dolgozók közel 80 százaléka fogadta el az Építési és Közlekedési Minisztérium ajánlatát és folytatta/folytatja munkáját. A MÁV-Volán-csoporttól kapott információk alapján a cég ez évi fluktuációja nem különbözik a tavalyitól, 10 százalék körül alakul. Vitézy Dávid minden valóságalapot nélkülöző állítása alapján a 10-ből 9 ember, 90 százaléos távozási arányt jelentene, vagyis több 10 ezer embert, már amennyiben a szolgálatot teljesítő vasutasokat is szakembernek tekinti, nemcsak az általa kinevezett vagy előnyben részesített tanácsadókat, látványtervkészítőket és hivatásos jövőképgyártókat” – zárult a minisztériumi közlemény.

Vitézy beleszállt Lázárba: milliárdokért készült tervek mennek a kukába

Egész egyszerűen lemondott a szaktárca a budapesti vasúti hálózat kapacitásbővítéséről, versenyképességének javításáról - írta a közlekedésért felelős korábbi államtitkár. Kapkodó komolytalanságról is beszél. Bővebben>>>