Nyáron átlagosan több mint 60 ezer forintba került egy éjszaka egy 4 csillagos hotelben, két fő részére. Azóta mérséklődtek a szobaárak, de még mindig borsos ára van a pihenésnek – írja a Portfolio.

A szállásadók igyekeztek a költségnövekedést áthárítani a nyaralókra, azonban azzal kellett szembesülniük, hogy egyre több belföldi vendég nem tudja már megfizetni a megemelt árakat, ezért más megoldás után kellett nézniük.

A balatonszemesi Wellness Hotel Szindbád egy új árazási rendszerrel állt elő, amelynek keretében bevezették az "energiaköltség hozzájárulást", amely a fűtési szezon előtt 1270 Ft/fő/éjszaka, a fűtési szezon alatt (október 20-tól április 20-ig) pedig 3270 Ft/fő/éjszaka. Emellett kötelező elemként bevezették a "minibár használati díjat" is (1850 forint).

Szerintem valószínűleg nehezen értelmezhető a vendég számára, hogy a fűtésre és hűtésre plusz pénzt kérnek el. Nem attraktív, inkább felbosszantja a vendéget. A "szoba tartozéka" a fűtés. Mindenkinek magánügye, hogy marketingszempontból hogyan vezeti fel a szolgáltatási árait, de nem tudom elképzelni, hogy mostantól a szállodák fapados légitársaságként működve mindenért pénzt kérnek

- mondta a portál megkeresésre Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke.

Flesch szerint sokkal életszerűbb lenne, ha a wellness extra szolgáltatásaiért kérnének plusz pénzt vagy a parkolás értékesítési stratégiáját vizsgálnák felül, az ilyen árazási kezdeményezések azonban nagyon marginálisak.

Arra az élet ad majd választ, hogy elértük a vendégéjszakák árának tetőpontját vagy sem. Ausztriában a vidéki szálláshelyek sokkal drágábbak még, mint a magyarországiak. A jelenlegi magyar inflációs és keresleti viszonyok mellett ugyanakkor úgy látjuk, hogy a vidéki szállodák jelenleg nem nagyon tudnak szobaárat emelni, pedig a költségeik tovább emelkednek

- magyarázta.

Sívó Roland, az AquaWorld Resort Budapest létesítményigazgatója a Portfolio megkeresésére arról beszélt, hogy van olyan hotel a piacon, amelyik a kereslet-kínálati dinamikus szobaárazást használja az árbevétel maximalizálásához, de olyan is akad, amelyik a szolgáltatási árakon igyekszik nagyobb árbevételt elérni.

"Nálunk a korábbi, heti helyett akár a napi árváltoztatás sem ritka. Viszont a csomagjainkból semmilyen szolgáltatást nem vettünk ki" - mondta. A kiegészítő szolgáltatások árait 10-15%-kal voltak kénytelenek emelni, mivel drágultak az ételek-italok, a munkaerő, a kozmetikai kezelések és a mosás is.

Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója arról beszélt, hogy a szállodáikban nem vezettek be energiaköltség hozzájárulást.

Úgy éreztük, hogy ez nem a megfelelő módja az energiakrízis kezelésének. Nem változtattunk az alapcsomagunk tartalmán. Ettől függetlenül van olyan szállodánk, ahol egy korábban ingyenes szolgáltatást, például a parkolást, kénytelenek voltunk fizetőssé tenni

- közölte.

Labossa Lajos, a Hunguest Hotels marketing és kommunikációs igazgatója azt nyilatkozta, hogy a szállodai csomagon felüli szolgáltatások árai, például a különböző kezelések vagy a masszázs, az inflációt követő mértékben emelkedtek, mivel nem céljuk, hogy a vendégek teherbíró képességénél nagyobb mértékű legyen náluk az áremelés.

Az olyan szállodáiknál, ahol benne volt a szállásdíjban a parkolás, ott továbbra sem vették ki ezt a szolgáltatást az alapcsomagból, illetve a fürdőkapcsolattal rendelkező szállodáiknál a fürdőbelépők ára továbbra is benne van a szállásdíjban.