Van, akinek a lóerők, a sebesség, a gyorsulás számít, de van, aki a pénztárcájára is figyel. Bár a 2025-ös, 1,4 literes Suzuki Vitara és S-Cross modellek árai nem változtak, a csökkentett maximális teljesítmény miatt kevesebb regisztrációs adót, forgalomba helyezési illetéket és gépjárműadót kell fizetni utánuk – írta meg a hvg.hu.

Az Esztergomban készülő Suzukik 4 hengeres turbós benzinmotort kapnak, az eddigi 129 helyett már csak 110 lóerősek, igaz a csúcsteljesítmény 5500 helyett már 4400-as percenkénti fordulatszámon pörög.

A végsebesség mindkét modell esetében 195-ről 180 km/h-ra csökkent.

A Suzuki közlése szerint a

japán mérnökök úgy optimalizálták a teljesítményt, hogy a hétköznapi használat során ebből szinte semmit nem érzékel a vezető. 

A gyártó adatai szerint a Vitara és S-Cross sofőrök a vezetési idő majdnem 100 százalékában a 110 lóerő alatti teljesítménytartományt használják.

A vita egyik tárgya, hogy az elsőkerék-hajtású és hatfokozatú kézi váltós Vitara 100-as gyorsulása 9,5-ről 11,4 másodpercre romlott, az összkerekes verzió esetében pedig az eddigi 10,2 helyett 12,2 másodpercig tart felgyorsulni nulláról 100 km/órára.

A Vitara, amikor 10 évvel ezelőtt bemutatkozott 120 lóerős 1,6 literes Euro 6-os szívómotorral, illetve ötfokozatú kézi váltóval volt felszerelve és 11,5 másodperc alatt gyorsult 100-ra.

A Magyar Suzuki Zrt. 1992 októberében kezdte meg a termelést, azóta is a japán autógyártó egyetlen európai gyártóegysége. A tulajdonos az alapítás óta 2 milliárd eurót fordított beruházásokra. Az üzemet tavaly hagyta el a négymilliomodik legyártott autó. Jelenleg a Vitara és az új S-CROSS modellek készülnek itt, 2023-ban az itt gyártott több mint 160 ezer jármű 88,5 százaléka hibrid meghajtású volt.Március 7-én elkészült az egymilliomodik Vitara a japán anyavállalat esztergomi gyárában.