Lázár János építési és közlekedési miniszter egy makói rádiónak adott csütörtöki interjúban a tárca fejlesztési óriásprojektjeiről is szót ejtett. A Mohácsra tervezett Duna-híddal kapcsolatosan új információkat osztott meg a miniszter a beruházásról: 

A miniszter szerint 300-320 milliárd forintból épül majd meg az új Duna-híd.

A kőröshegyi völgyhíd 51 milliárd forintból épült meg, hozzá kapcsolódóan pedig egy 14,2 kilométer hosszú autópálya-szakasz is létrejött 76 milliárd forintból. Igaz, ezeket még 2007-ben adták át – írja a Világgazdaság. A mohácsi új Duna-híd kivitelezését már jövő évben elkezdik.

Mi szükség van az új Duna-hídra?

Harminc éve tervezik, hogy egyszer majd híd vezessen át Mohácsnál a Dunán. Eddig nem sok minden történ, jelenleg csak komppal lehet átkelni, sokszor viszontagságos körülmények között. Pávkovics Gábor polgármester februári bejegyzése is erről tanúskodik.

Az új híd nemcsak a helyi lakosság mindennapjait tenné könnyebbé, hanem az országos úthálózatban is kiemelt jelentőséggel bírna: kapcsolatot teremt az 51. számú főút és az M6-os autópálya között.

A távlati célok között is fontos szerepet játszik, mert a déli országos közúti gyorsforgalmi gyűrű bekapcsolódó elemeként is funkcionálhat. Ez azt jelenti, hogy összekötné a sugárirányú gyorsforgalmi infrastruktúra-elemeket, valamint a déli határ mentén elhelyezkedő városok (Pécs, Mohács, Baja, Szeged) ipari súlypontjait. A déli-délkeleti szomszédos országokból érkező teherforgalmak számára is átkelést biztosítana a folyón. Ennek a számottevő kamionos forgalomnak így nem volna szükséges a megközelítőleg 30 kilométerrel északra elhelyezkedő bajai hídon áthajtani.