A jegybank megállapította, hogy a biztosító informatikai rendszerénél nem volt megfelelő a jogosultságellenőrzés, az üzletmenet-folytonossági tervek és a licenckezelés. Hozzátették:

egyes életbiztosítási termékeknél a jegybank szerint eltértek a szerződési feltételektől, elmaradt az éves felülvizsgálat, illetve nem dokumentálták jogszerűen. Nem volt megfelelő a tájékoztatás például az értékkövetésről, illetve a befektetési egységekhez kötött életbiztosításokról

– tájékoztatta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétfőn az MTI-t.

Hiányos volt ezen felül a biztosító panaszkezelési szabályzata, valamint a honlapján nem szerepelt az online vitarendezési platformra mutató link. Nem válaszolták meg továbbá minden esetben határidőben az ügyfélpanaszokat, illetve nem teljeskörűen tájékoztatták a fogyasztókat a panasz elutasítása esetén a rendelkezésre álló jogorvoslati lehetőségekről.

A vizsgálat hiányosnak találta továbbá a biztosító újonnan belépő alkalmazottjaira irányadó oktatási szabályzatait is.

A fentiek miatt az MNB 19 millió forintra bírságolta az NN Biztosító Zrt.-t. Közölték, hogy a biztosítónak december végéig számot kell adnia a legtöbb kérdésben a jogsértések megszüntetéséről. A jegybank a bírság kiszabásakor mérlegelte a cég pénzügyi adatait, piaci részesedését, a jogszabálysértések súlyát, lehetséges hatását, enyhítő körülménynek számított ugyanakkor a biztosító együttműködő magatartása – írták a közleményben.

 

Vigyázzon, mit posztol: internetes fórumozókat büntetett az MNB

Az MNB összesen 24 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki három magánszemélyre a piaci manipuláció tilalmára vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértése miatt. Az érintettek – egy internetes gazdasági fórum aktív szereplői – bizalmasan egyeztettek a Kulcs-Soft Nyrt. igazgatóságának elnökével a Kulcs-Soft részvénnyel kapcsolatos kereskedésükről, s ez alapján végeztek ügyletkötést. Mindez félrevezető, hamis jelzést adhatott a befektetőknek az adott részvény keresleti-kínálati viszonyairól. Bővebben --->