A díjemelés mindig nagyon érzékeny kérdés. Az elmúlt években az energiaköltségek, illetve az infláció jelentősen megnövelték a vállalat költségeit, és amikor két éve az inflációkövető díjkorrekciót bevezették, az egy szükségszerű lépés volt – nyilatkozta az Indexnek a Magyar Telekom vezérigazgatója. Rékasi Tibor hozzátette, ma már úgy érzik, hogy a mostani 3,7 százalékos díjemelést mérlegelve az a jobb döntés, hogy nem emelnek árat. A vezérigazgató úgy érzi, ezzel nemcsak a fogyasztók terheit csökkentik, hanem támogatják a kormányzati percepciót is, hogy a telekommunikációs szektor felelősségteljesen működik.

Rékasi Tibor azt is elmondta, hogy 

„célunk, hogy a közös érdekek alapján olyan döntéseket hozzunk, amelyek hosszú távon mind a vállalat, mind a fogyasztók számára kedvezőek. Inflációkövető díjkorrekciót 2026 első fél évéig nem hajtunk végre, és ezzel próbáljuk elkerülni, hogy a fogyasztók számára további terhet jelentsen a gazdasági helyzet”.

A Telekom vezére elmondta, nem értei, mit jelent pontosan az extraprofit. A cég profitot termel, de ha az iparági benchmarkokat nézzük, a Magyar Telekom nem lóg ki a sorból. Az EBITDA- (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) arányuk a bevételhez képest nem tér el jelentősen a nemzetközi telekommunikációs szektor átlagától, tehát a vállalat eredményei inkább a középmezőnyben helyezkednek el, mind európai, mind nemzetközi szinten.

A vállalati stratégia a digitalizáció előmozdítására koncentrál, hatékonyan fektetnek be – mondta el a vezető. Beruházásaik az ország digitális alap-infrastruktúráját célozzák meg, hogy mindenki hozzáférjen az új lehetőségekhez.

Ha elvonják ezeket a forrásokat, és nem tudjuk tartani az eredeti beruházási terveinket, az komoly problémát jelenthet

– húzta alá Rékasi.

A Vodafone felvásárlásával kapcsolatban a vezérigazgató elmondta, hogy a felvásárlás nem a piac struktúrájának módosítását célozta, hanem a portfólió erősítését, hogy versenyképesebbé váljon. A felvásárlás célja, hogy egy tőkebefektető a saját telekommunikációs szolgáltatói portfólióját kiegészítse egy mobilszolgáltatóval, ezáltal egy teljes értékű szolgáltatót alakítson ki.

Ez egy teljesen normális üzleti lépés, és nem a piac struktúrája volt a döntő szempont, hanem az, hogy a cég integrált szolgáltatóvá váljon,

mint például a Magyar Telekom, amely mind mobil-, mind vezetékes szolgáltatásokat kínál.